Is dit goedkoop of duurkoop?

ligt aan de onderdelen. je gaat 100% zeker crashes meemaken. echt goedkoop is die niet. voor 90 euro heb je een esky misschien niet zo;n mooi plastic kapje maar wel volop onderdelen te krijgen

Inderdaad Cheetah.
Belangrijk is dat er reserveonderdelen te krijgen zijn.
Als je de boel crasht en je kunt geen onderdelen krijgen is de lol er gauw vanaf.

Ook om in te stappen moet je voor helivliegen wel wat geld willen uittrekken. Je hoeft echt geen Trex set van 1000 euro te kopen, maar een euro of 200 ben je al gauw kwijt als je simpel wilt instappen.

heli

Dit is goedkoop en tegelijk ook een miskoop.

Onderdelen zijn zeer zeldzaam, en deze heb je in de toekomst echt wel nodig.
Koop gewoon een E-sky lama v3, bijvoorbeeld in honkong.
lekker goedkoop en goed te vliegen.

Oké duidelijk allemaal, vooral de reserve onderdelen.

Nu de volgende vraag, de Esky lama V4 is een stuk mooier dan de V3
maar wat is nu de betere helikopter

Er zit wel verschil tussen de V3 en de V4, de V3 heeft een breder frame dan de V4, de servoarmpjes bij de V3 zijn niet ingekort wat bij de V4 wel het geval is, wat weer gevolgen heeft op het vlieggedrag, waardoor de V4 weer rustiger reageert dan de V3 die weer sneller reageert op stuurbewegingen.
Ikzelf heb de V4 en heb deze ook al aangepast met Xtreem onderdelen en langere servoarmpjes.
Hiervoor zonder de aanpassingen ben ik eerst gaan oefenen en heb daarna de boel een beetje aangepast, al met al vind ik dat hij met en zonder de aanpassingen prettig en stabiel vliegt.
De V3 vloogt ook heel stabiel totdat hij een bad nam in de waterbak van de honden, je kan hem ook een stuk verder uitbreiden met Xtreem onderdelen dan de V4 waardoor hij niet meer herkenbaar is als V3.
Allebij stabiele helietjes waar ook veel onderdelen voor te krijgen zijn.
Dus de keuze is aan jou.
Veel succes en vliegplezier met je keuze.

Laatst bewerkt:
Ik heb sinds een maand of twee een V4. Vooral in het begin rotorbladen gesloopt. Maar dat wordt na verloop van tijd minder :):):)
Sinds een paar dagen Extreme bladen erop zitten, in combinatie met Extreme motortjes en Extreme accu's. Vliegt geweldig. Een aanrader.

Willem.

Als je de aanpassingen bekijkt die jij hebt gedaan hebt,
wat zijn dan de verbeterde vlieg eigenschappen?
en de extra kosten?

Ik heb sinds een maand of twee een V4. Vooral in het begin rotorbladen gesloopt. Maar dat wordt na verloop van tijd minder :):):)
Sinds een paar dagen Extreme bladen erop zitten, in combinatie met Extreme motortjes en Extreme accu's. Vliegt geweldig. Een aanrader.

Willem.

Als je de aanpassingen bekijkt die jij hebt gedaan hebt,
wat zijn dan de verbeterde vlieg eigenschappen?
en de extra kosten?
De bladen breken (bijna) niet. ik heb inmiddels de muur even geraakt, heb bij het buiten vliegen in een struik gezeten en nog wat meer kleine aanvaringen gehad. De bladen leven nog steeds...
De standaard motoren heb ik vervangen omdat een motor vastgelopen was. Heeft me ook nog een 4-in-1 gekost :(:(
Als ik deze niet meereken, wat uiteindelijk ook geen echte upgrade is, dan hebben de bladen en motoren me ongeveer € 37,- gekost. De Extreme accu had ik al, maar ik heb er nog twee bijgekocht. Deze kosten ongeveer € 23,- per stuk.
De winst die je daar uit haalt is dat de heli stabieler vliegt, met een lager toerental meer lift genereert door de bladen, de heli beter reageert op het gas, door de accu en de motoren. Daarnaast kun je van de Extreme motoren de koolborstels vervangen. Als ze versleten zijn hoef je dus geen nieuwe motor te kopen. Koolborstels kosten ongeveer € 2,75 per 4, dus voor twee motoren.
Samengevat krijg je er dus een fijner te vliegen heli door. Ik heb sinds deze upgrade (bijna :)) niets meer geraakt in de huiskamer, behalve dan door stuurfouten. Ook levert het netto een langere vliegtijd per lading op, omdat de motoren kogellagers hebben i.p.v. glijlagers, wat soepeler en stiller loopt. Omdat de bladen met een lager toerental toekunnen levert ook dat meer vliegtijd op en tenslotte de grotere accu capaciteit, maar dat snap je wel. Wat ik nu nog eens wil aanschaffen is een extra lader en adapter, zodat ik twee accu's tegelijk kan laden. Kan ik twee keer zo snel weer de lucht in :D:D.
Als je een Internet winkel wilt weten waar de prijzen goed zijn en de levertijd nog veel beter, stuur me maar een PB.

Groeten,
Willem.

Back