Ik moet de vleugels van een Flamingo bespannen, een schuim/abachi velugel. Omdat ik jaren geleden eens problemen heb gehad met een abachi Gerten Sirion van 3 meter (eerst met folie van Hobby King bespannen, daar bleven bubbels in komen; schoongemaakt en opnieuw gedaan met HK folie, zelfde resutaat; schoongemaakt en bespannen met Oracover, niks aan de hand!) heb ik het risico niet genomen; hoewel ik behalve die ene keer prima resultaten heb met HongKongCover heb ik in de LHS drie meter witte Oracover gekocht.
Wat blijkt, het spul plakt beroerd. Dat ben ik niet gewend van Oracover.
Opeens realiseerde ik me dat Oracover altijd een backinglaag heeft van papier. Even een restant van een oude rol opgezocht: jawel, en om de zoveel decimeter staat er Oracover opgedrukt, met de kleurnaam. Het spul dat mij door de LHS is verkocht heeft een plastic backinglaag... en is, bij nadere inspectie, niet te onderscheiden van HobbyKing cover. Wat zullen we nou hebben?
Mijn vraag: wie heeft recent nog Oracover gekocht; zijn ze bij Oracover toevallig overgestapt op een plastic backinglaag? Tja je weet maar nooit.
Hoe dan ook moet ik komende week even naar de hobbywinkel.
Wat blijkt, het spul plakt beroerd. Dat ben ik niet gewend van Oracover.
Opeens realiseerde ik me dat Oracover altijd een backinglaag heeft van papier. Even een restant van een oude rol opgezocht: jawel, en om de zoveel decimeter staat er Oracover opgedrukt, met de kleurnaam. Het spul dat mij door de LHS is verkocht heeft een plastic backinglaag... en is, bij nadere inspectie, niet te onderscheiden van HobbyKing cover. Wat zullen we nou hebben?
Mijn vraag: wie heeft recent nog Oracover gekocht; zijn ze bij Oracover toevallig overgestapt op een plastic backinglaag? Tja je weet maar nooit.
Hoe dan ook moet ik komende week even naar de hobbywinkel.