Nou ja, dat is de wet.
Ik zie net op nieuwsuur een man in tilburg die goeienavond zegt tegen een jongen.
De jongen zegt, rot op!
En achtervolgt de man.
Ik loop hier de hele dag gutentag te zeggen.
De omgangsvormen zijn wat vriendelijker en mensen helpen elkaar ook.
Maar ik woon ook in een mono-culturele omgeving.
Dat verschil zag ik al toen ik van amsterdam baar uithoorn verhuisde en nu van uithoorn naar de Eifel.
Maar als je dan naar het land gaat waar de vreemdelingen vandaan komen zijn ze heel aardig en vriendelijk en begrijpen ze niet waarom wij de jeugd niet harder aanpakken als ze zich zo gedragen.
Het pappen en nathouden werkt gewoon niet.
Gewoon laten zien wie de baas is, dat is de manier.
Maar ja, wie wil er nog politie worden als je elke dag verrot gescholden word en niet op mag treden en als je iemand per ongeluk verwond je bij de rechter uit mag leggen wat er gebeurd is.
GJ
Ik zie net op nieuwsuur een man in tilburg die goeienavond zegt tegen een jongen.
De jongen zegt, rot op!
En achtervolgt de man.
Ik loop hier de hele dag gutentag te zeggen.
De omgangsvormen zijn wat vriendelijker en mensen helpen elkaar ook.
Maar ik woon ook in een mono-culturele omgeving.
Dat verschil zag ik al toen ik van amsterdam baar uithoorn verhuisde en nu van uithoorn naar de Eifel.
Maar als je dan naar het land gaat waar de vreemdelingen vandaan komen zijn ze heel aardig en vriendelijk en begrijpen ze niet waarom wij de jeugd niet harder aanpakken als ze zich zo gedragen.
Het pappen en nathouden werkt gewoon niet.
Gewoon laten zien wie de baas is, dat is de manier.
Maar ja, wie wil er nog politie worden als je elke dag verrot gescholden word en niet op mag treden en als je iemand per ongeluk verwond je bij de rechter uit mag leggen wat er gebeurd is.
GJ