Is een standaard low budget klasse een leuke instapper voor wedstrijden?

Discussie in 'Speedboten' gestart door Marcel D, 19 jun 2016.

  1. Marcel D

    Marcel D

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Amersfoort
    Ok, gaat die ook meevaren tijdens de NK's in deze klasse?
     
  2. Josessers

    Josessers

    Lid geworden:
    19 sep 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Oldenzaal
    Ja is wel de bedoeling. Overigens zijn de nummers in vag rounded bold letters ook binnen
     
  3. Marcel D

    Marcel D

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Amersfoort
    Josessers vindt dit leuk.
  4. Josessers

    Josessers

    Lid geworden:
    19 sep 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Oldenzaal
    De nummerplaatjes zijn intussen binnen. 1,5mm PVC , perfect rechthoekig gezaagd, 80 x 80mm (absoluut niet doorzichting). Daarbij behorende nummerset 1 t/m 9 in de voorgeschreven font VAG rounded bold. De kosten zijn 3 euro per plaatje met cijfers aan beide zijden. Op wedstrijddagen verkijgbaar ( even van te voren een setje reserveren)
     

    Bijgevoegde bestanden:

  5. MinneR

    MinneR

    Lid geworden:
    29 mei 2007
    Berichten:
    114
    Locatie:
    Hengelo (ov)
    Jos,

    Wel even in de gaten houden dat de nummerborden op de hoeken moeten zijn afgerond.

    M.v.g.
    Minne
     
  6. Josessers

    Josessers

    Lid geworden:
    19 sep 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Oldenzaal
    Gaat goed komen Minne, dank voor de opmerking
     
  7. ronaldvs

    ronaldvs

    Lid geworden:
    14 nov 2010
    Berichten:
    13
    Locatie:
    tuitjenhorn
    hallo ik heb ook wel interesse in zo'n bootje.
    en in wedstrijd verband lijkt het me zeker leuk.
    heb op de site gekeken maar dat is net Chinees voor mij.
    heeft er nog iemand een te koop.
    hoor het graag
     
    Josessers vindt dit leuk.
  8. Josessers

    Josessers

    Lid geworden:
    19 sep 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Oldenzaal
    Leuk dat eventueel mee gaat doen. Je kunt het beste contact opnemen met Marcel Dekker ( Hierboven in de artikelen), die coördineert de bestellingen.
     
  9. MikeMohawk

    MikeMohawk

    Lid geworden:
    26 nov 2014
    Berichten:
    547
    Locatie:
    Groningen
    Ik heb een Aerostar auto-regelaar en die kalibreert elke keer dat je hem aanzet. De stand van de stick tijdens inschakelen ziet de esc dan als 0 stand. Misschien werken hun vaar-regelaars ook zo?
     
    Josessers vindt dit leuk.
  10. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Mijn bootje vaart als een dolfijn. Zodra hij op topsnelheid komt springt hij uit het water en komt op zn neus er weer in

    Ben bij dokter Marcel Dekker geweest. Hij heeft het niet kunnen oplossen. Bodem geschuurd, oneffenheidjes op as weggeschuurd. Gewicht op alle plekken getest.

    Toen 2 nieuwe uit de verpakking en behoorlijk verschil gevonden!!!
    As staat er te schuin in. Dit scheelt behoorlijk!!!

    Prop raakt bij de witte net niet de onderkant, bij de mijne (groen) zit er behoorlijk wat ruimte onder

    Hoe zijn de anderen??
     
    Laatst bewerkt: 29 okt 2016
  11. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Foto
     

    Bijgevoegde bestanden:

    Laatst bewerkt: 29 okt 2016
  12. Jaagpad

    Jaagpad

    Lid geworden:
    19 okt 2014
    Berichten:
    241
    Zoek de verschillen
     

    Bijgevoegde bestanden:

  13. Marcel D

    Marcel D

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Amersfoort
    Komende zondag komt Evgeniy zelf meevaren in Zutphen en hij heeft dan 3 van deze bootjes extra bij zich. Als iemand interesse heeft, is dit het moment om zonder verzendkosten zo'n geweldig varend bootje op de kop te tikken. (komende zondag varen er al 8 man mee in deze klasse)
     
  14. Rwin

    Rwin

    Lid geworden:
    21 jan 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoogersmilde
    Hallo allemaal,

    Ik ben Erwin ik ben al eens eerder lid geweest van dit forum, dit is echter al lang geleden. Ik heb al het 1 en ander op rc gebied gehad, en nu begint het weer te kriebelen. Ik heb ooit een poosje aan driften gedaan, later heb ik daar een magin one boot bij gekocht maar dit was niet echt een succes, op 6 cellen (7,4volt) ging het niet vooruit en 12 cellen werden de accu’s te heet waardoor de krimpkous waar ze in zitten ging smelten. Ook heb ik nog een helikopter gehad en 2 drones. Ik heb ooit alles verkocht maar de boot heb ik nog steeds met de gedachte dit ooit weer eens op te bouwen.

    Wij hebben in november 2016 een ander huis gekocht met een enorme vijver in de tuin ongeveer 55 a 60m in doorsnee. Ik heb de magin one maar eens weer tevoorschijn getoverd, Maar hier moet aardig wat aan verspijkerd worden wil die goed varen.

    Nu kwam ik dit topic tegen en ik vraag mij af of deze bootjes nog te krijgen zijn en of er ook nog wedstrijden gevaren worden. Het lijkt mij namelijk voor deze prijs echt een toppertje als ik de filmpjes zo bekijk. Dus nu de grote vraag kan ik nog aan zo’n bootje komen en wie kan mij daarbij eventueel helpen.

    Mvg Erwin
     
  15. Marcel D

    Marcel D

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Amersfoort
    Hoi Erwin,

    Leuk en handig zo'n vijver. Ja zeker varen we nog wedstrijden met deze bootjes, erg leuke klasse. Ze zijn ook nog goed te krijgen hoor. Neem maar even contact met me op via PM, dan kan ik je met de verkoper in contact brengen, zodat hij er ook 1 jouw kant kan sturen (eventueel met een paar reserveparts, zoals roerblad en propje)

    Check de ESH link maar in mijn ondertekening, dan zie je de vaardata, uitslagen van de wedstrijden etc. voorbij komen.

    Groet,

    Marcel
     
  16. Rwin

    Rwin

    Lid geworden:
    21 jan 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoogersmilde
    Hallo Marcel,

    Bedankt voor je snelle reactie.
    Ik heb net nog even een panorama foto gemaakt van de vijver.

    Komt er een accu bij de boot of moet ik dat nog los kopen? En wat eventueel nog meer?

    Mvg Erwin
     

    Bijgevoegde bestanden:

  17. Marcel D

    Marcel D

    Lid geworden:
    16 apr 2012
    Berichten:
    278
    Locatie:
    Amersfoort
    Wow mooi plasje, kunnen bij jou achter wel een keer een wedstrijdje komen varen man :) er zit 1 lipo bij, maar bij hobbyking zijn dezelfde lipo's er bij te bestellen (circa 9 euro per stuk). Voor wedstrijden varen we met allemaal dezelfde setup, dus ook dezelfde accu's bij bestellen in dat geval. Verder zou ik dus 1 reserve roerblad en 1 reserve propje er bij nemen en wellicht een extra binnenasje en een paar teflon busjes (denk dat deze losse parts circa 20-25 euro extra kosten, maar daar heb je zeker gemak van als je een keer iets raakt in het water.
     
  18. Rwin

    Rwin

    Lid geworden:
    21 jan 2018
    Berichten:
    3
    Locatie:
    Hoogersmilde
    Dit kan vast en zeker een keer geregeld worden.

    Zijn er ook mensen die wat foto’s hebben van hun eco mini? Ik kom op internet nog wel wat verschillen tegen, de een heeft een antenne er op de ander niet om maar een klein voor beeldje te noemen.

    Ik ben erg enthousiast geraakt door deze kleine bootjes.

    Mvg Erwin
     
  19. Josessers

    Josessers

    Lid geworden:
    19 sep 2011
    Berichten:
    46
    Locatie:
    Oldenzaal
    Ik heb wat electronica onderdelen op Marktplaats gezet. Reserve motor, servo esc en progcard. Voor wie wil, snel er bij zijn, voorraad is beperkt
     
  20. HeliKoper

    HeliKoper

    Lid geworden:
    19 okt 2006
    Berichten:
    1.878
    Locatie:
    Guinea-Fowl-City

Deel Deze Pagina