Is electro nog mogelijk?

laurens

Forum veteraan
Hey,

Na een tijdje ben ik toch aan het twijfelen of ik geen electro moet nemen. Geen gezeur met geluid, meer mogelijkheden op de club, geen brandstof dat toch wel vies is. Mn colibri weegt volgens de fabrikant 1500 gram, en daar moet zo'n 250 gram af voor de motor, dan nog tank weg, dan electrospullen erin. Is dit nog mogelijk? En wat zou ik moeten nemen als motor, cellen enz.

Groeten Laurens

Heb zelf ook een colibri met 4cc irvine, zit eraan te denken nog een te
bouwen maar dan met elektro aandrijving.

12 cellen 3000 Mah en een 700 e-motortje.
(heb ik nog liggen van een gecrashte robbe cessna).

Johan

Dus het is mogelijk.
Wat zou het dan kosten, en hoeveel cellen lipo staan gelijk aan die 12 cellen 3000mah?

Groeten Laurens

@laurens

Volgens mij weet jij ook niet helemaal wat jij wilt he?
Je moet gewoon je plan door zetten. Je hebt een colibri gekocht( niet echt slim maarja ik heb dezelfde fout begaan) en deze is voor brandstof motoren. Gewoon een 4 cc-tje erop en vliegen. Voor het ombouwen naar electro heb je een hoop ervaring en een dikke portemonnee nodig.
Kan je later misschien nog doen.

In het begin is het ook makkelijk als je veel wilt vliegen om het te leren dat je met brandstof vliegt.
Peut erin en vliegen en geen gezeur met een snellader.

Maarja dat is mijn mening

laurens zei:
ik heb toch zon vermoeden dat je het 3 voudige daarvan kwijt bent.
Bedoel je alleen de regelaar?
En dat lipo zie ik nog wel of ik dat doe of niet nicdcellen.

Groeten Laurens

Een simpel regelaartje hebbie voor 30 euro ja, maar niet eentje die een moter aan kan die een colibri de lucht in kan sleuren. :? :?
Heb je wel gezegd dat het voor een colibri was?? :roll:
p.s informeer ook es ff bij je club :P

mathijs

Ach.......... Laurens is alleen maar wat aan het chatten. Niet te serieus nemen.

Ach.......... Laurens is alleen maar wat aan het chatten. Niet te serieus nemen.

DIT IS SERIEUS!!!

nou, wat voor dingen zou ik nodig moeten hebben?
Ik ben dit echt aan het overwegen.

Groeten Laurens

en dit is geen chatboad, maar een forum, hij heeft toch al zoveel nutteloze dataverslindende posts.

zoals bas al aangeeft, beslis en voer toch eens uit.
die weken gezeur voordat je eens wist dat je die colibri nam, toen weken over de kleur, weken over de motor...................nu dit.
bouw dat ding gewoon, folie het in wat opvallende kleuren, 25fx-je erop en VLIEGEN !!!
totdat je alles onder de knie hebt.
dat is de goedkoopste manier (wat voor jou zeker meetelt) en de gemakkelijkste manier.
als je dan electro wil gaan vliegen, doe dat dan erna, als je het vliegen onder de knie hebt en wat meer duiten te besteden.

Ik ben het helemaal met gerard eens.

Bovendien als je begint met electro vliegen zul je daar waarschijnlijk mee door moeten gaan anders kost het NOG meer geld.

Ik ben het helemaal met gerard eens.

Bovendien als je begint met electro vliegen zul je daar waarschijnlijk mee door moeten gaan anders kost het NOG meer geld.

En DAT wil ik nou.
En ik bedoelde niet de motor, ik bedoelde de DEMPER.

Laurens

wil je hulp
post dan eens foto van wat je tot nu toe hebt, Kebouwd

maar zet elektrovliegen in dat formaat maar even uit je hoofd,

dan heb je om te beginnen een lader nodig vanaf ongeveer €150,00 .!

wil je elektro neem dan zo'n mini Piper van graupner of GWS

Nou ik heb besloten dat ik toch een brandsotmotor erop zet.
Ga ik daarna gewoon electro vliegen.

wil je elektro neem dan zo'n mini Piper van graupner of GWS
Dit is tenmiste is waar ik wat aan heb.
In de winkel lieten ze me de opties zien, en de kosten vielen mee. Dus daar ligt het niet aan dat ik gewoon brandstof neem. Het was zelfs wat goedkoper!!!

Iig bedankt Han.

Groeten Laurens

Ik denk dat als je begint met brandstofmotoren je niet meer met electro gaat beginnen. Kost nl veel geld en heeft voor een betaalbare prijs (nog) lang niet zoveel vermogen als een brandstof motor.

De voordelen van electro vliegen wegen (nog) niet op tegen brandstof.

Electro te duur ????, in het betaalbare te weinig vermogen.......?????

Misschien als je de verkeerde appels met de verkeerde peren vergelijkt....

Zelfs met heel eenvoudige middelen zijn al goede prestaties te halen......en high-tech is ook betaalbaar geworden....

Een vol opgetuigde electro-kist en een vergelijkbaar brandstof exemplaar zullen elkaar in prijs niet veel ontlopen.....

Maar wel eerlijk vergelijken, accu's tegenover brandstofverbruik .... uitgebreidere acculader tegenover komplete startkist ..etc.

Electro KW's zijn géén brandstof KW's...

Electro is niet duur, alleen anders.......

Back