Is er al een elektro spitfire

• Topicstarter Topicstarter André Beukelman
  • Startdatum Startdatum
A

André Beukelman

Guest
Besten mensen.. is er al een elektro model van de spitfire in de handel ? zo ja, waar ? :roll:

Alvast bedankt.

Hoi,

Wat voor een?
Je hebt bv de gws spitfire (foam model)
en rbc kits (www.rbc-kits.com) heeft ook een electro spitfire kit van balsa maar er zijn er vast nog meer.

Dit zijn de gene die ik zo snel weet te bedenken.

Ene welkom op ut forum.

Marten

De robbe spit vliegt niet goed. Heb ik al horen zeggen.

Scorpio ripmax & simprop hebben ook een spit in het gamma
meestal voor een speed 600

TM

'De Robbe spit vliegt niet zo goed'

Haha dat klopt! Ik heb zo'n ding met een speed 600 8,4V. Ik kan wel zeggen dat alleen de echte speerwerpers dit vliegtuig met 7 cellen kunnen lanceren. Lol is het wel om mee te vliegen als je van raggen houd! Gewoon volgas, en nooit meer minder. Dit vliegtuig is echt geen beginners kist. Hij stalled zeer gemeen, en kan dit ook in bochten als je de snelheid meer even laat zakken. Stevig is hij wel, en makkelijk te repareren. Meestal breekt hij mooi in twee delen welke je zo weer aan elkaar lijmt. Voordeel van de hoge vlieg snelheid is wel dat je met stevige wind nog kan vliegen.

Succes met het zoeken naar een Spitfire!

Bart

Als je een gevorderde vlieger bent en wel iets kan vliegen wat een beetje rap gaat, dan zou je de JePe spitfire eens kunnen bekijken....

http://www.jepe.org/index.htm

dan dogfighters.

Met de huidige motoren en Lipo's is dat helemaal feest!!

Hallo allemaal

Bij mijn beste weten wordt de JePe Spitfire niet meer geproduceerd.
Ik was enige tijd geleden bij Jean-paul (JePe) op bezoek en volgens mij is dit toestel uit het programma.

Ik heb de RBC Spitfire op een electro "Fly Inn" in Boskoop dit jaar zien vliegen.
Hij werd voorgevlogen door Ton van Munsteren.
Het is een heel mooi toestel maar natuurlijk wel nogal wat werk.

Groetjes,

Harry

wvr zei:
Als je een gevorderde vlieger bent en wel iets kan vliegen wat een beetje rap gaat, dan zou je de JePe spitfire eens kunnen bekijken....

http://www.jepe.org/index.htm

dan dogfighters.

Met de huidige motoren en Lipo's is dat helemaal feest!!

Ik ben wel een gevorderde zweefvlieger. Ik ben al jaren bezig met zwevers maar ik wil nu eens wat gaan proberen met een proppellor. De spitfire is blijkbaar niet zo'n goede keus om mee te beginnen. Wat is eigenlijk een goede elektro beginners kist ?

De easystar (maar dat is eigenlijk ook een zwever 8) ) Verder alles wat een hoogdekker is. Belangrijkste vraag is natuurlijk wat voor zweefervaring je al hebt. Vlieg je met rolroeren?

De multiplex spacescooter lijkt me in jouw geval een ideaal kissie. Kijk maar 'ns rond op het forum.

Back