Is er een vuistregel hoever je NIHM accu's mag ontladen?

Beste ModelbouwvriendenIk heb sinds kort een Ultramat 16 gekocht na heel lang zo'n oranje lader van robbe gebruikt te hebben.Maar omdat ik nooit wist wat erin en eruit kwam heb ik nu eindelijk zo'n prachtig lux apparaat op aanraden aangeschaft.Nu is het zo dat mijn kennis hierover erg nihill is en ik sta nu dus met een aantal vragen met de handleiding terhand in twijfel over het een en ander.Vooral omdat ik er niet genoeg van begrijp!.Dus met een beeltje schaamte vraag ik jullie om wat uitleg.Ik wil dus de accu van mijn Multiplex cockpit MM laden(NIHM permabatt S 1500-AA-2L)Nu vraag ik me dus af wat ik in moet stellen als waarde om het opladen te beindigen?.Er staat dus in de handleiding dat je dat onder het Delta-peak menu moet instellen als Delta peak cutt off voltage.En ook zou ik graag weten wat ik voor waarde in moet vullen bij het ontladen om te diep ontladen te voorkomen?Bij voorbaat al dankVriendelijke groeten Paul

Voor het laden van m'n zenderaccu zou ik maar mooi die oude universeellader blijven gebruiken. Het snelladen van zenderaccu's gaat namelijk te vaak mis. Hierover zijn er op dit forum meerdere draadjes te vinden, al dan niet voorzien van foto's met afschrikwekkende voorbeelden.

De Ultramat 16 laadt NiCd- en NiMH-accu's volgens het delta peak principe. Een faq, waarin de meeste vragen over delta peak laden worden behandeld, vind je hier:

delta-peak-laders

Laatst bewerkt door een moderator:
Back