Is jou pitch curve lineair.

Hoe is jou pitch curve

• Mijn curve is niet lineair

Votes: 0 0,0%

• Total voters
    615
Ik vlieg zelf met een lineaire curve net als volgens mij bijna iedereen.

Ik sprak laatst iemand die dat bewust niet deed om op deze manier zijn hover posite altijd op de zelfde plek te hebben.
Hij had dit uit informatie van Hirobo waar dit standaard in het verleden zou zijn. Dus je curve zo manupileren dat je stickpositie bij hoover altijd het zelfde is ongeacht je toerental.

Nu is mijn vraag zijn er meer mensen die dat zo doen, gewoon uit nieuwgierigheid hoor. Niet dat ik het anders ga doen.

gr Remco

Waarom zou je met een lineaire curve niet je hover posite altijd op de zelfde plek hebben?

Lineair dus. :wink:

Ik denk dat bij Electro heli's het motor vermogen ook wat liniairder loopt dan bij brandstofheli's Daar is namelijk de throttle positie op 60-65% bij halfgas. Hierdoor levert de motor net wat meer vermogen en pakt hij sneller en beter op (mijn ervaring met Shuttle's en Vario's). Bij electro's levert de motor al direct een groot koppel en doet dat over de gehele linie. Hierdoor lijkt het mijn wat minder zinnig om een pitchcurve erop na te houden. De enige momenten waar het misschien nodig zou zijn is bij 3D vliegen. Ik kan me zo voorstellen dat je je Idle1 iets hoger zet dan halfgas.

Dit is mijn idee erover...

Danny

of je nu 1600 rpm hebt of 2200 rpm, als je pitchcurve in die flightmode hetzelfde is hovert ie op precies dezelfde plek, alleen met meer toeren.

rare opmerking dus.

brrrrr enge avatar.

Mis ik hier iets?? Lijkt mij als je een hoger toerental hebt, heb je minder pitch nodig om te hoveren.
Dus als je pitch curve niet veranderd en wel je toerental zal altijd je hover gebied op een ander deel van de stick moeten zitten. Ongeacht je pitch curve lineair is of niet.

Toch vlieg ik liever linair ;) Voelt beter aan als je op de kop vliegt. Ook voor figuren waar je 0 pitch nodig hebt zet je dit altijd in het midden. Een echte heli vlieger hovert ook niet veel dus is het hover punt niet zo belangrijk ;)

dat is dus niet zo, als je je pitch curve copieerd in bevoorbeeld je idle ups, dan zal je in normal, idle 1 en idle 2 in precies dezelfde stickstand hoveren, met totaal verschillende rpms.

probeer maar.

Een echte heli vlieger hovert ook niet veel dus is het hover punt niet zo belangrijk

hmmmm, flame suit on

Dat valt dus te bezien. Bij mij is dat dus 50/50.

Toevallig tobte ik ook met deze vraag toen bezig was mijn lineare curve aan te passen zodanig dat ie vlakker is rond de hover.

Zal deze vraag wel even in aparte topic stellen.

Greetz,

Marc

Gerard_nl zei:
dat is dus niet zo, als je je pitch curve copieerd in bevoorbeeld je idle ups, dan zal je in normal, idle 1 en idle 2 in precies dezelfde stickstand hoveren, met totaal verschillende rpms.

probeer maar.
Dus.... als ik mijn heli in hover breng. raak de pitch/throttle stick niet aan (heli blijft netjes op hoogte) en schakel dan mijn idle -up om dat die van 1600 toeren naar 2000 toeren gaat (zelfde pitch curve), zal de heli niet gaan stijgen??????

Dat is inderdaad onzin ;) juist als je die curves kopieert blijft de pitch gelijk. Het gas gaat omhoog, toeren ook dus meer stijging. Kan je echt niets tegenin brengen ;)

Het zal niet zo veel zijn, maar natuurlijk crieer je met meer toeren meer lift met dezelfde pitch instelling. Dus zal de heli iets gaan stijgen.

Net als dat een vliegtuig minder invalshoek nodig heeft als die harder gaat vliegen.

Hoi hoi,

8O De meeste lineair 8O ? Eigenlijk hoor ik hier van op. Ik heb redelijk expo ingesteld (pitch 0 is midden stick) en heb het gevoel dat ie dan wat makkelijker (lees minder zenuwachtig) is in de hoover. Wanneer je power wilt, gaat toch de pitch volle uitslag, en is "regelen"niet belangrijk.

Zonder expo hoovert de helie een beetje "jojo'' achtig over zo'n 20-30cm. Met expo ingestelt kan ik hem echt op één plek, geen jojo effect, laten hangen.

Of is dit alleen voor beginners makkelijk (ik ben beginner)?

Gr.A.

Satoer zei:
Gerard_nl zei:

probeer maar.
Dus.... als ik mijn heli in hover breng. raak de pitch/throttle stick niet aan (heli blijft netjes op hoogte) en schakel dan mijn idle -up om dat die van 1600 toeren naar 2000 toeren gaat (zelfde pitch curve), zal de heli niet gaan stijgen??????

inderdaad, dan beweegt ie geen millimeter, voor de ongelovigen te bekijken in son en breugel :wink:

leg eens uit waarom dan? Je moet op een 1 of andere manier minder pitch krijgen. dus de curves zijn dan NIET gelijk.

Zeg nu eens precies waarom het zo is en roep niet steeds dat het gewoon zo is ;)

kom maar kijken in son
:lol:

probeer het zelf maar, zet de heli maar op de grond licht op de skids in normal en schakel maar naar idle2, de heli stijgt echt niet op.

ik denk dat het verschil van 300 rpm ofzo bij die bladhoek (graad of 5 in hover) niet genoeg betekend om de heli te laten stijgen

maar hij gaat iets meer stijgen, ook al zie je het niet ;) Dat je het niet merkt wil niet zeggen dat je niet meer lift krijgt ;)

Ik vlieg ook met lineaire curve's alleen wel voor iedere fligthmode een andere. Bij hogere toeren verminder ik de maximale en minimale pitch stand zou haal je in iedere mode het maximale uit je motor.

Of ik in iedere fligthmode dezelfde knuppel stand heb voor de hover, zou het niet weten. Idle up's zijn zo ie zo niet echt bedoeld voor te hoveren.

Als je met 0 graden op midstick vliegt heeft expo op de pitch niet echt nut. Rond de 0 graden vlieg/hover je toch niet. Het hover-punt ligt dan eerder op een 'kantel' punt van de curve, beetje pitch erbij heeft veel meer effect dan een beetje pitch minderen. Als je echt een neutraler gevoel rond de hover wil hebben zowel pootjes naar beneden als omhoog dan moet je zoiets als een sinus onder 45 graden leggen.

Rick

P.S.: Gerard ik ben zondag op het veld, ben benieuwd

Hoi,

Meer toeren, zelfde pitch is uiteraard meer lift. Zou dat niet zo zijn, dan kunnen nu alle piccolo's, hummies en zelfs skywatchers direct in de prullebak. Die werken met meer toeren is meer lift en een fixed pitch.

Gr.A.

eeuh....

edit... die skywatchers kunnen zowiezo in de prullebak.

Back