Is tank commandant mogenlijk?

Discussie in 'Tanks / Rupsvoertuigen' gestart door Marijn Kooiman, 24 okt 2022.

  1. Marijn Kooiman

    Marijn Kooiman

    Lid geworden:
    15 apr 2021
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Schoonhoven
    Ik zou heel graag een duitse tank commandant op mijn tank willen hebben maar ik weet niet zeker of dat mogenlijk is met de bedrading en battle systemen. Dit is namenlijk mijn eerste tank en heb ik niet veel kennis van wat er wel of niet op/in kan.

    (Zie bijlage)

    Is het mogenlijk om een tank commandant hierop te krijgen?
     

    Bijgevoegde bestanden:

  2. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    Een commandant zoals dit figuur erin zetten is altijd mogelijk :

    https://heng-long-panzer.de/en/-434...k-commander-plastic-unpainted-scale-1-16.html

    Je zult waarschijnlijk gewoon nog een stukje van de onderkant van de torso moeten afzagen. Net zoveel totdat de handen van de figuur rusten op de rail van de mg. Je kunt onderaan de bij gezaagde figuur een neodymium magneetje bevestigen en eentje in de koepel. Je kunt dan het figuurtje probleemloos ook weer verwijderen.

    Arjan
     
    Marijn Kooiman vindt dit leuk.
  3. reinaart

    reinaart

    Lid geworden:
    11 jun 2014
    Berichten:
    824
    In plaats van een magneetje zou je het tank figuur ook kunnen bevestigen met een enkel schroefje. Dit heb ik met mijn Panther figuurtje gedaan, ik heb een plastic lipje aan de onderkant bevestigd met een schroefgaatje. Ik kan de figuur nu vastschroeven en ook weer makkelijk losschroeven. Het Heng Long figuurtje is overigens een tamelijk slechte kopie van een oud Tamiya figuurtje.

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik heb zoals je kunt zien nog snoertjes gemaakt aan de koptelefoon (met fijn koperdraad).

    Arjan
     
    Mark300 en Marijn Kooiman vinden dit leuk.
  4. Marijn Kooiman

    Marijn Kooiman

    Lid geworden:
    15 apr 2021
    Berichten:
    37
    Locatie:
    Schoonhoven
    Dat is heel slim bedacht, dank je wel Arjan ik ga hier zeker gebruik van maken.
     

Deel Deze Pagina