Italeri German Tank Crew vraag

Discussie in 'Diorama's' gestart door Yves, 22 dec 2004.

  1. Yves

    Yves

    Lid geworden:
    27 nov 2002
    Berichten:
    368
    Locatie:
    Zwijndrecht (België)
    Droopy en andere mede modelbouwers

    Daarstraks een kerstfeestje op het werk gehad en dit als cadeau gekregen .... geef eens wat advies hoe ik dit het best in een diorama kan verwerken ...

    het beste voorstel wint en zal uitgewerkt worden !!! :p :p :p

    [​IMG]

    Y
     
  2. Droopy'ke

    Droopy'ke verslagschrijvers

    Lid geworden:
    21 apr 2003
    Berichten:
    3.491
    Locatie:
    Vlaanderen
    Hallo Yves,

    Tja, alles hangt er van af hoeveel je aan je diorama wilt spenderen hé :wink: .

    Gezien de kleding van de figuurtjes zou ik er een klein herfst/winterdiorama van maken. Het geheel zou zich in de Ardennen afspelen:

    De Duitse troepen hebben onze steden en gemeenten ingenomen en in de ruïnes van een stukgeschoten kerk (Verlinden)
    schuilt een Duitse tankbemanning met hun PzKw IV voor het slechte weer. Tamiya en Dragon hebben prachtige PzKw IV in hun assortiment.
    Waarom nu zo'n type van tank? Wel, in één van mijn boeken over WO II staat een prachtfoto van een Duitse tankcommandant die net als één van je figuurtjes zo'n baret draagt i.p.v. het meer gekende 'bootje'. En die persoon staat afgebeeld in een PzKw IV. Tweede reden waarom ik zo'n tank zou nemen is de grootte. Voor een klein diorama zou een Tiger, Kingtiger of Panther te veel aandacht opeisen en zou de rest van het diorama in het niet vergaan. Ik heb ooit eens dezelfde fout gemaakt (de foto's van dit diorama moet ik hier nog plaatsen).

    Om de ruïne nog 'echter' te laten lijken kan je de binnen- en buitenkant nog bestrooien met een mengeling van fijngeklopt steenafval en houtsplinters van vuil afvalhout. Daartussen wat struikjes (wildgroei) en een gedroogd takje wat een dood boompje moet voorstellen.

    Ik zie dat er bij de figuurtjes waarschijnlijk ook 2 olievaten zitten. Eentje zou ik aan de bovenkant openlaten, onderaan boor je er rondom enkele gaatjes in en dit vaatje vul je dan voor de helft op met asse (uit een asbak bv) en met brokjes verbrande lucifers. Zo creeer je de illusie dat de soldaten zich aan een vuurtje hebben verwarmd. :wink:
    Als je nu dit alles nog afwerkt met wat rondslingerende jerrycans, houten kratjes die her en der verspreid staan enz. enz. kan je er een prachtdiorama van maken.

    Dit is uiteraard maar een voorstellingske van hoe ik het zou doen maar uiteindelijk zal jij er toch je fantasie moeten insteken hoor
    Ik hoop dat je je het plaatje een beetje kan inbeelden en dat je er wat aan hebt.

    Groetjes,

    Droopy :D
     

Deel Deze Pagina