Italeri Vosper MTB - RC

Ze zijn getest als 25C of het staat op de wikkel gedrukt? Daar zit namelijk nog wel eens flink verschil tussen... :rolleyes:

Het kan ook zijn dat ze even "in vorm" moeten komen, of er zitten een paar wat mindere cellen in.

25C staat op de lipo, het zijn niet de duurste zeg maar. Maar zelfs bij 15C geloof ik het verhaal niet helemaal. ik heb 15 minuten gevaren met diverse high speed runs. Bij het begin was het 4,19 V per cell nu is het 4,03 V per cell. Zal eens kijken wat de lader er in moet pompen dan weet ik ook wat 15 varen kost. Ik hou het op een verschil in cellen of een lipo saver die zeurt. Ah de lader is al klaar juist wat ik al dacht 00818A wat ik denk is 0,8 A. Laten we zeggen dat ik hooguit 5 minuten highspeed gevaren heb en de rest vergeten we. Dat is een verbruik van 12x0,8 = 9,6Ah zeg maar 10Ah de accu is 5A. Dat is een half uur op full speed met 2C. Stel dat er een piek belasting is wat ik me niet kan voorstellen dan zou dat 700% van het gemiddelde moeten zijn om in de buurt van 15C te komen.... lijkt me niet.

Wel hier en daar A en Ah verwisseld, maar de berekening is duidelijk. Dat is geen schokkende belasting. Maar als daardoor 1 cell al bijna in de "gevarenzone" komt onder belasting, lijkt me die niet helemaal fris meer. Als een lipo niet in orde is kan hij opzwellen, en/of zijn ontlaadvermogen gaat sterk onderuit. Bij heli's merk je dat nog sneller, dan komt ie niet meer van de grond of de lipo saver grijpt binnen een minuut in.

Goed lipo probleem opgelost (-) balanceer draad meet anders dan de (-) van de "dikke" kabels, iets met vermogen en zo dicht mogelijk op de aansluiting van de lipo cell. De saver maakt een verkeerde meting onder belasting.

Het water probleem deel 1: Het middelste dek zou incl rand verwijderbaar zijn. Nu niet meer, de 1,5 mm uitstekende richel is er nu van af en op de romp gelijmd. Het dek valt er dus straks binnen. Water wat langs de romp omhoog "klotst" , "golft" kan er niet meer onder kruipen en moet eerst op het dek komen, dat zal al een boel schelen. Nu de verticale druk op de randen niet meer nodig is kan ik onder het dek iets van rubber evt. in combi met vet oid gaan bedenken.

Back