Nu alles (bijna) weer droog is de bevindingen:
Waar ik al bang voor was, hij ligt te diep naar voren, voor 1cm te diep achter 1cm te hoog. Zes potjes verf waren genoeg voor achter precies goed en voor -0,5cm. De power is uhm, ach... uuh..mm...tja... ruim voldoende zeg maar.
Wat ik ook merk is dat ie best met de boeg omhoog wil en dat is goed. Zowel het model als de echte hebben een klein kieltje op ±1/3 vanaf de boeg. De echte kon bijna de gehele neus uit het water liften en dat kieltje maakte 'm nog net bestuurbaar. Op schaal? vergeet het maar, ondanks roeren van over de 150% schaal heeft ie de neiging bij boeg omhoog gelijk te zwalken. Het is een klein bootje en in ideale verhouding moet ie erg licht in gewicht zijn, krijg je een snel wobbelig bootje, de extra massa en diepte maken het vaarbeeld denk ik stabieler, een beetje extra vermogen kan dan geen kwaad.
PS trouwens in het begin van het eerste filmpje zie je heel goed het vortex effect van de schroef met punt, de andere hebben geen punt en een roer voor hun snufferd.
Zodra hij een dek heeft en de rayonhoofden weer op de gesloten afdeling zitten gaan we het zien. De roer servo een waterdichtheids behandeling geven is wel een must geloof ik. Dat is behalve de toegang ook de reden dat de ESC voorin verhoogd zit, jammer voor de gewichts verdeling, maar ik voel aan mijn/het water dat het een veilige keuze is.