J-3 Clipped Wing Cub 50%

Euh misschien stomme vraag maar hoe vervoer je zo"n monster:confused:

Stevo
Normaal dus met een Sprinter, maar als deze niet beschikbaar is moet het anders. De vleugels (nog een dikke 2m per helft) passen net in een wagen, en de romp dan maar op een aanhangwagen.
Dit lukt dus voor korte afstanden, maar ik verkies toch de Sprinter.

1219001768.jpg

1219002106.jpg

1219002134.jpg

Nog geen lage torque-foto's?:p
Gaaaz heeft vorige week even getorqued, maar de Piper kwam langzaam naar beneden. Die 30 kg zullen net iets teveel zijn voor de 3W 170.
Voor het publiek hoeft het niet perse hoor, een Piper die inverted of in meskant overkomt op nog geen halve meter hoog vinden de meesten ook zeer indrukwekkend.

0,5meter hoog meskant met een grote kist is altijd indrukwekkend, zie ik veel liever dan torqen.

Die 30 kg zullen net iets teveel zijn voor de 3W 170.

Ja, klinkt ook wel logisch, welke prop en rpm doet de 170 nu? (sta op het punt om een nieuwe boxer aan te schaffen, als het verschil met de 170 ivm de 157 nihil is, dan kies ik weer de 157) Ik neem aan dat de 170 nu wel een beetje ingelopen is ook?

Grt.

Ja, klinkt ook wel logisch, welke prop en rpm doet de 170 nu? (sta op het punt om een nieuwe boxer aan te schaffen, als het verschil met de 170 ivm de 157 nihil is, dan kies ik weer de 157) Ik neem aan dat de 170 nu wel een beetje ingelopen is ook?

Grt.
Toerental hebben we nog nooit gemeten op de Piper. Eerst stond er een Menz 32x12 op, nu een carbon 32x10. Toerentallen zullen we nog eens moeten meten, maar echt ingelopen is die motor nog niet hoor. Draait volgens mij ook nog gewoon op de fabrieksafstelling.

Een 3W 157 en een 170 wegen evenveel volgens de site van 3W, vermogen en prijs verschillen uiteraard wel, er is dan ook nog eens een onderscheid met de TS versies. De 170 zal wel meer vermogen hebben, maar of het die meerprijs waard is zal van de toepassing afhangen. Op een toestel van deze grootte is de TS zeker wel interessant. Met de TS heeft de motor een betere verbranding en dus meer vermogen, maar is hierdoor ook betrouwbaarder.

Ok, tnx. De Mejzlik 32*10 draait ie bij mij ook lekker weg, alleen een beetje tipgeluid, al zal de piper daar misschien wat minder last van hebben. Anyway; als je wat getallen hebt (tegen de tijd dat ie is ingelopen) dan hoor ik het graag, mocht het echt interessant zijn, dan wordt het voor mij toch de 170..... (ik ga morgen de kist halen, en dan componenten bij elkaar sprokkelen, komen bij mij wel reso's in nu)

Grt.

als je getallen wil :

3W 150 met carbu achteraan
KS potten
32x10 mezlik

5600 toeren.

Nee dat is em niet.
Hij is bordeau met wit.Trouwens ook een wilga 2000 dacht ik.
En we hebben morgen F3M wedstrijd

altijd beloven alex, einde van de maand nog een kans in Wezeren, dat weet je nog wel te vinden he

Over de 3W 170, Gernot vertelde mij enkele weken geleden dat het verschil met de 157 en 170 miniem is. Verder maakt volgens mij Twin spark nietveel uit. Je ziet zelf veel piloten met twin spark motoren na een tijdje gewoon 1 ontsteking gebruiken omdat het toch geen verschil geeft.

Verder zou ik je eens aanraden de temperatuur van de 2 cilinder koppen te meten na de vlucht. Deze zouden heel erg verschillen bij de 3W 170 (not really good ;-) ).
Daarom heeft BMB speciaal een Linkse en een Rechtse demper gemaakt.

Laatst bewerkt:
Verder zou ik je eens aanraden de temperatuur van de 2 cilinder koppen te meten na de vlucht. Deze zouden heel erg verschillen met de 3W 170 (not really good ;-) ).
Daarom heeft BMB speciaal een Linkse en een Rechtse demper gemaakt.

De temperatuur van de 170 is dus te hoog? (of juist van de 157?)

Met de prijzen van nu is een DA150/170 ook weer enigzins betaalbaar, wie weet....

Grt.

Nee ik bedoel dat het verschil van de temperatuur van de cilinderkoppen onderling te groot was en daarom is er door bmb een linkse en een rechtse demper gemaakt om het probleem te verhelpen.

Back