ja, zin in zaterdag - LB-dag in Almere!

Discussie in 'Lijnbesturing' gestart door FOX35, 9 mei 2007.

  1. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Geeft waarschijnlijk wel een mooi bruin gebakken kleurtje :)
     
  2. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    en een lekker geurtje :p
     
  3. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    KNMI:
    vrijdag 11 mei en zaterdag 12 mei 2007

    Komende nacht en morgenochtend opnieuw regen, in de middag geleidelijk ook een paar opklaringen maar ook een paar buien, mogelijk met onweer en windstoten . Er waait een vrij krachtige, aan de kust af en toe harde zuidwestenwind. Maximumtemperatuur rond 16 graden.

    We kunnen altijd nog een potje doen: Wie durft er het langst door te vliegen met zijn combat met onweer op komst
     
  4. Niek

    Niek PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    21 aug 2002
    Berichten:
    8.779
    Locatie:
    Almere
    dat is "spannend" heb ik ooit eens van Bruno begrepen?
     
  5. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Ja het er achter komen dat je te laat bent met stoppen kan wel eens erg pijnlijk zijn :)
     
  6. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    zo de auto is gepakt,nog even een bakkie koffie en een broodje dan ben ik zo onderweg
    zie jullie straks wel :wink:
     
  7. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    De rommel staat in de gang zie je zo

    Groet Robert-Jan
     
  8. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Gelukkig woon ik 15 minuten rijden van het veld...
    Net mijn nest uit, zo ff doeshen, koffie, broodje en dan nog steeds net zo snel op het veld zijn als jullie :) :p
     
  9. Herbert

    Herbert

    Lid geworden:
    6 jan 2006
    Berichten:
    736
    Locatie:
    Warnsveld
    beetje veel wind vandaag,maar toch een boeiende dag vooral de uitleg van Bruno zijn electrokist
    En de kneuzen combat was ook top,vooral dat er bij het lanceren van het model al bovenlangs word ingehaald
    kreeg buikpijn van het lachen :p
     
  10. sckra000

    sckra000

    Lid geworden:
    1 okt 2006
    Berichten:
    98
    Locatie:
    t'Zand
    Ondanks de harde tocht toch weer genoten van deze dag. Henk en Bruno, bedankt voor de gastvrijheid op het Almere veld.
    Jammer dat mijn Paecemaker, voor het eerst weer in de lucht sinds 1967!, wat in het ongerede raakte. Ik had graag mee willen combatten. Volgende keer beter.
    Ik zou willen aanbevelen om de combatmodellen van rond de 70'er jaren te gaan gebruiken. Zoals de Why Not, Liquidator, Dominator etc. Snel te bouwen, kunnen tegen een stootje en vliegen gezellig. Ook voor 1,5 cc zijn er leuke modelletjes uit die tijd.
    (En er hoeven geen kielvlakken op PP!)
     
  11. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Dit was een tactische zet van PP en mij. Door de buikkramp hadden we de tegenstander gevloerd en hebben we op luchttijd gewonnen.
    Wat je nog gemist had was dat mijn model naar door de vele wind naar beneden donderde.
    Toen hij opgepakt werd zat het lint van PP er aan.
    Volgende keer een beginners kneuzen klasse.

    Groet Robert-Jan
     
  12. FOX35

    FOX35 PH-SAM

    Lid geworden:
    27 sep 2005
    Berichten:
    1.315
    Locatie:
    Ruinerwold, Drenthe
    Ja, goeie dag gehad. Ik moet nog steeds eens durven te proberen door te vliegen bij sterke wind als de motor ophoudt en dan gaan 'windflying'. Het was in ieder geval prettig dat ik een 4cc motor op de Peentje had zitten.

    Overigens Frits, had ik een jaren '70 comobat bij me (een Pink Panther of iets wat er op lijkt), met een PAW, maar om een beetje gelijk te zijn met RJ of Henk in het kneuzencombat vond ik dat ik dat niet kon maken (qua soort toestel dan), maar ik juich het toe als er in het najaar zoveel mogelijk traditionele dieselcombats aanwezig zijn.

    Dat je trouwens je Peacemaker weer laat vliegen: chappeau, MAAR, svp niet gebruiken voor combat, zelfs geen kneuzencombat, daar is hij veel te mooi en te historisch voor. Als je er zuinig op bent kun je er nog jaren lang honderden vluchten mee maken. In engeland hebben ze een klasse 'peacemaker stunt', daar kun je hem beter voor gebruiken.

    Ik ben overigens in voor een aanvullend middagje kneuzencombat, ik heb erg veel lol gehad, alleen is de vraag: waar? Liefst ergens waar een weide is met enkelhoog gras. Ik wil wel wat boeren in de omgeving vragen, maar dan moeten jullie weer naar het noorden komen. Kan iemand proberen een geschikt veldje in het midden van het land te vinden? Anders is het misschien mogelijk daar nog wat mee te doen op 16 juni in Stadskanaal.

    Ik heb trouwens tijdens mijn vlucht met de Banshee toen ik 'onder de douche' stond, wel de hele tijd schokken in mijn hand van de statische electriciteit gevoeld zodra ik boven ooghoogte uit durfde te komen! Ik had een plastic handvat, maar daar liep wel de verstelbare kabel door heen.

    Verder iedereen bedankt voor de aanwezigheid, en Owen en RJ in het bijzonder voor het pitten (RJ, de volgende keer winnen we!). Ik hoop zoveel mogelijk van jullie op 16 juni in Stadskanaal te zien, en ik ga nu naar de website van DCL-racing kijken.
    PP
     
  13. Owen

    Owen

    Lid geworden:
    29 sep 2005
    Berichten:
    762
    Locatie:
    Broek op langedijk
    Is daar wat te zien dan?
     
  14. Robert-Jan

    Robert-Jan

    Lid geworden:
    20 okt 2005
    Berichten:
    781
    Locatie:
    Castricum
    Ik vind vooral die tips over de brandstof die ze gebruiken erg nuttig.

    Groet Robert-Jan
     

Deel Deze Pagina