Afgelopen tijd heel druk bezig geweest en hij is af!
Had een "kleine tegenslag" Een van de regelaars mistte een fase... Tijdens de test om de draairchting te bepalen meende ik al een stottertje gezien te hebben op een van de regelaars, maar heb er verder niet op gelet, DOM!!!
Dus voor de maiden flight alles gechecked, en ja hoor 1 motor stotterde vrijwel direct.

Vermoedenlijk omdat er nu vermogen geleverd moest worden....
Alles is zo mooi weggewerkt, dat het een heel karwei was om deze regelaar te vervangen.(deze gaat de kliko in, word ook niet gerepareerd)Voor dat geld wil je geen risico lopen!
ALLES moest weer uit elkaar

Niet grappig. Een hele nette installatie, maar een kriem om alles los te halen. Dan zou een systeem met busjes beter zijn, maar dat vertrouw ik niet bij zon grote jongen! Zeker niet gezien de waarde. Maar goed.. De maiden verliep verders prima.. Ben bewust het merendeel laag bij de grond gebleven, mocht er iets gebeuren...
Gains kunnen nog wat hoger, en moet nog even de waardes van de gps goed ingeven, want deze waren even gegokt, en blijkbaar zit ik er nu toch even naast. Zal eens even GOED het zwaartepunt bepalen. Want hier heb ik duidelijk een steek laten vallen. In Atti mode is het een droom en super stabiel.. In gps modes zie je dat ik de plaatsing in de software niet helemaal goed heb staan....
Gps is in de dome weggewerkt, en alles reageert prima. ook de calibratie van het compas verliep prima, en had vrijwel direct een GPS fix.(niet anders dan anders, als de gps op zijn stokje staat) Daar ben ik wel erg blij mee...
Op 4s 8000 heb ik een kleine 10minuten vliegtijd en power genoeg zo op het eerste oog...
Op de checkjer stond na de vlucht nog een 32% over, dus ik kan nog wat extra halen.... Even controleren wat er met laden in gaat, maar vermoed dat een halve muinuut extra wel moet lukken. (bij 3.7volt geeft de checker 0% aan, dus hij houd al rekening met de miunimale veilige lading)
Verwacht ook weinig problemen met een gimball en dslr als payload, verwacht dat de vliegtijd wel een stuk naar beneden gaat, maar dat je toch makkelijk op een 6 tot 7 minuten moet kunnen vliegen.... Wat weer redelijk normaal is...
Al met al: Hij is best wel groot! 
Toch veel werk om alles weer mooi en strak weg te werken...
Maar alle moeite meer waard! Zeker de nieuwe dome is echt mooi!
vanaf morgen of overmorgen zullen de eerste updates van het bouwverslag komen, en worden de diverse filmpjes gepost. Dit zal de dagen erna steeds bijgewerkt worden totdat het verslag compleet is....