Jamara Alvis Indoor Helicopter

Ik wil zometeen zo'n mini helicoptertje gaan kopen.
Heb hier hel niet veel informatie over kunnen vinden.
Is dit als eerste helicoptertje een beetje een leuk ding voor in de woonkamer?

Of zijn er nog betere:
Hij moet goedkoop zijn,tegen een stootje kunnen,niet van piepschuim zijn en niet te veel herrie maken.

Koop een sim.. dat is zo te horen de beste tip. Ga daarna naar een vliegvereniging waar ze heli vliegen om het te leren.

De lama V4 is leuk als je er extreme bladen, canopy, staart en onderstelletje op zet. Dan kun je je binnen uitleven zonder dat je schade vliegt aan de heli. Ik vlieg 3x p/w binnen zo'n 2 accus per keer leeg en ik heb binnen na de bovenstaande aanpassingen nog geen schade gevlogen.
Jakko

Jamara Ranger

Ben net bij Verspaget zomaar eens gaan kijken en zag toen de Jamara Ranger.
Het helicoptertje zag er wel mooi uit,was klein (echt tje) en niet echt duur,dus heb ik er maar een gekocht.

Net 2 keer gevlogen en de tweede keer ging het al best goed.
De eerste keer wel een paar keer neergestort,maar daar kan dit helicoptertje volgens mij wel tegen,was in ieder geval niks kapot.
Na ongeveer 20 min laden (via de a.b.) op 6 penlites kan je ongeveer 7/8 min. vliegen.

Verder heeft deze ook verlichting en maakt hij weinig herrie.
Ik denk dat ik hier best veel plezier mee ga hebben.

Alleen 1 ding: In de gebruiksaanwijzing staat dat je geen oplaadbare penlites mag gebruiken.
Ik heb pas geleden nog een mooie snellader gekocht met goeie penlites en dacht die mooi te kunnen gebruiken,zal dit nou echt uitmaken?
In de heli zelf zit een 3.7 v/ 70 mah Lipo,hoe vaak kan je die eigenlijk opladen/gebruiken?
Ik vraag me af of je er zomaar een nieuwe ik kan zetten i.v.m. afmetingen en weinig schroefjes om hem open te maken.
Of word dat dan een compeel nieuwe heli kopen,mocht de lipo versleten zijn?

Zo,dat was een heel verhaal,hopelijk zijn er hier nog meer mensen die dezelfde helicopter hebben.

Mijn helicoptertje vliegt op zich best goed,alleen wil hij niet echt snel vooruit vliegen,alleen als ie ook hoger gaat vliegen en dan komt ie tegen het plafond aan.

Als ik nou de voorkant ergens mee verzwaar zou hij dan wel wat meer vooruit gaan vliegen?

Bij zo'n Silverlit helicoptertje werkt dat wel en zit er zelfs standaard iets bij om de neus zwaarder te maken.

Back