Jamara Roo blijft "duiken"

Hallo allemaal,

Ik heb 2 weken geleden op de beurs in Duitsland een Jamara Roo gekocht.
Dit is exact het zelfde kistje als de Hobby King skyfun.

Roo - Jamara - The Overnext Generation

De eerste keer dat ik met deze kist ging vliegen, bleek ik het zwaartepunt verkeerd te hebben gelegd, dit zou volgens de beschrijving aan de voorzijde van de werp uitsparingen moeten liggen.
Dat had ik dus volgens de beschrijving gedaan, maar ik moest tijdens vlucht VOL up trekken om hem niet voorover de grond in te laten crashen.

Op internet al meerdere mensen gevonden die aangaven dat het zwaartepunt 0,5 - 1 cm verder naar achter zou moeten liggen. Mijn lipo dus wat verder naar achteren gelegd en een paar dagen later opnieuw geprobeerd. Model vloog nu een heel stuk stabieler, maar niet perfect.
Tevens bleken de elevons erg zwak.

Ik heb nu balsa elevons gemaakt en afgelopen zaterdag maar weer opnieuw geprobeerd. Helaas was de kist bijna niet te vliegen. Hij blijft maar duiken!

Heb ik misschien mijn elevons niet goed staan? Moeten deze bij een delta model een beetje "up" staan of gewoon recht? Het is mijn eerste delta, en ook nog eens mijn eerste elektro kist, dus ik ben met meerdere dingen helemaal nieuw....

Alle suggesties zijn dan ook van harte welkom.

Waarschijnlijk moeten de elevons een beetje up staan. Hierdoor krijgt de vleugel een positieve instelhoek en dus lift. Ik zou beginnen met een paar graden.
m.v.g. Erik

Heb je de aan geradene setup er op ?

En waarom balsa elerons ? uitslag mag maar minimaal zijn bij een delta .

En bij de start zou je ze 2-3 mm omhoog kunnen zetten .
Maar bij volspeed moeten die neutraal staan.

Je zou de motortrust nog kunnen veranderen.

Mvg Johan

Back