janus van 4meter.

hey forumleden.

ik was eens aan het rondzien voor een nieuwe zwever van ongeveer 4meter, en ben op deze mooie janus uitgekomen.

heb zelf deze zomer met een 1:1 janus meegevlogen en i vloog echt lekker.

nu heb ik op een site een janus gevonden van 4 meter
hij kost 250 euro staat er bij.
http://www.voester.de/
http://www.voester.de/unterseiten/janus.htm
heeft iemand hier ervaring mee met dit toestel ???

of wat denken jullie van deze vlieger ???

een goede bak ???

mvg kristof

er staat volgens mij vanaf 250 euro... ben benieuwd wat het totaal pakket kost

Beste Jos,

Deze kist heeft Voester vorig jaar al geintroduceerd op de beurs in Dortmund. Zag er schitterend uit inclusief wiel ingedekt en wel. Dit voor een Messepreis van 199 euro.
Ik wilde hem toen meenemen, maar er zit een klein addertje onder het gras. Bij doorvragen betreft het alleen maar de styro kernen van de vleugels die je zelf nog helemaal moet gaan indekken. Naast een doos met piepschuim krijg je dan de gfk romp. Deze ziet er mooi uit maar let ook hier op dit betreft alleen de romp niks meer of minder.

Als je dan graag in de 4 meter klasse een kist wil uitzoeken zou ik je willen adviezeren om eens op e-bay (duitse variant) te kijken daar vindt je ook winkeliers op de site die voor een leuk prijsje dit soort kisten aanbieden.

Maar in ieder geval succes met shoppen.

Lastig altijd die addertjes. In het verleden ook al eens een goedkope 3 meter zwever gekocht. En jawel hoor ook hier de nodige slangetjes.
Bij verzekeringen heb je kleine lettertjes, en helaas ook in modelbouwwereld doet deze ingein z'n intrede :evil:

zodus
jullie denken dat i niet volledig is.

wel jammer de janus is zo een mooie vlieger.

ik wil hem gebruiken om gesleept te worden dus niet elecktro.

heb deze zomer men 4 meter discus tegen de vlakte laten gaan.

tijdens het slepen het buisje van een vleugel om deze recht te houden afgebroken en daardoor een vleugel kwijt gespeeld met als gevolg 1 vleugel nog heel , 2de vleugel goed gekwetst en de romp net wat barsten. ( deze dat 10 cm in de grond.

:cry: :cry: :cry:

bij topp rippin, vb A S W 24 van 4,28 m voor 357 euro.
geen doos van 30 euro, maar een eenvoudige plastik zak.
stond vroeger in Dortmund, echt goede zwevers voor weinig geld.
vergelijkbaar met BEINEKE

Jos,

Bij Lenger Modellbau hebben ze ook mooie schaal zwevers en niet al te duur, en bij de meeste zwevers boven de 4mtr zit al een intrekbaar wieltje en sleepkoppeling ingebouwd

Groet
Eric

die twin is wel mooi.

maar een janus blijft toch mooier :lol:

ms eerst eens zien of ik men discus niet kan maken.

ondertussen blijf ik verder zoeken.

Back