@Raf: hoe kom je erbij dat een speedboat geen vleugel heeft?
Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Als jullie denken dat het zwaartepunt van eco booten naargelang het gewicht en het vermogen niet veranderen waar halen jullie je ervaring dan vandaan?
Ik ken ivo als ervaringsdeskundige in eco boten nu al bijna 30 jaar, al van in de tijd van de originele wiesel .
Waar ik trouwens met een van de wiesel afgeleid bootje nog enkele jaren competitie gevaren heb.
Ik zelf vaar al enkele jaren geen eco meer maar nog wel mini's .
Maar ivo vaart nog steeds in verschillende eco klassen op een zeer hoog niveau.
Vergeet niet dat het ontwerp van lang geleden is. Op de originele (oude) foto zal het zwaartepunt misschien een stuk verder naar achter liggen maar het vermogen was ook een stuk minder dan nu. Die varta cellen van toen hadden een spanning onder belasting van 0.9v per cel (als het goede waren) en veel meer dan 800-900 mAh kwam er ook niet uit de 1.2Ah versie.
Ivo
Het doortrekken van de vergelijking met vliegtuigen gaat niet op .
hallo
een boot kan je niet met een vliegtuig vergelijken
er zijn enorm veel verschillen zoals dat een speedboot geen vleugel heeft maar de romp mee lift kan genereren
gr raf
Ben ik met je eens, ik heb geen ervaring met boten, of op z'n minst zeer weinig. Daarom vroeg ik ook de originele vraag....Kan me niet herinneren waar ik Ivo's ervaring betwijfelde?
Als jullie denken dat het zwaartepunt van eco booten naargelang het gewicht en het vermogen niet veranderen waar halen jullie je ervaring dan vandaan?
Ik heb nooit beweerd dat je aan de ervaring twijfelde .
Ik wil wel situeren wie hier ervaring heeft en wie maar veronderstellingen uit.
En juist bij het zwaartepunt is er in wezen een enorm verschil tussen speedboten en vliegtuigen, aangezien bij een vliegtuig de lift voornamelijk word opgewekt door de vleugel en bij een eco speedboot door de prop.
Dus speelt het vermogen van de huidige batterij motorcombinatie wel degelijk een grote rol bij het zwaartepunt.
Een eco expert wetsstrijdboot vaart zelfs bijna alleen op de prop met de laatste centimeters van de romp in het water ter stabilisatie.
Maar hoe werkt het zwaartepunt dan bij een Eco bootje dan wel??
Kunnen we terug naar het onderwerp van dit draadje? ;-)
Hallo Erwin,Wie weet raad???? Groet, Erwin
Klinkt goed! Benieuwd naar een filmpje!
Is het mogelijk je accu iets verder naar links te leggen om zo het koppel een beetje tegen te werken?
Groeten
@Viper: Als je toch gaat filmen dan houd ik mij ook aanbevolen voor een filmpje van de P-51... vliegend wel te verstaan ;-).