Jasper (8) bouwt zijn eerste vliegtuig

Ik had al eerder gemeld dat m'n dochtertje Jara helemaal geinspireerd was door Jaspers bouwdraadje en laat dus ook al sinds pagina 1 van dit draadje geregeld weten dat ze met mij een vliegtuigje wil bouwen "dat ook kan sturen".

Nu heb ik veel gezocht maar helemaal niets kunnen vinden dat een 6 jarige meid echt zelf kan bouwen dus uiteindelijk heb ik een compromis met de dame kunnen sluiten. Ik bouw een Bug voor haar en probeer haar mee te laten helpen waar dat maar kan.
In de praktijk zit zij heel zoet naast mij aan het werkblad met wat hout, een potje vol vijlen wat schuurpapier en af en toe kan ze voor mij ergens een druppeltje lijm op gooien en ze is helemaal gelukkig! (Ik ook want op deze manier met je kind optrekken is echt super!)

Vanmiddag had ze nieteens tijd voor de verjaardagsvisite......ik heb maar gezegd dat we echt niet verder kunnen maar dat ze mocht laten zien hoever we al zijn:
IMAG0930_zpsd5187add.jpg

Ze is helemaal gelukkig! en baalt dat ze naar bed moet en niet meer aan het vliegtuig kan werken!

Leuk!
Ik heb af en toe ook erg de neiging te zeggen: "ik zal dit of dat wel even voordoen", maar ik probeer bij Jasper die neiging zoveel mogelijk te onderdrukken. Jasper is net 9 geworden en oud genoeg om de meeste dingen zelf te doen. Natuurlijk leert hij van kijken ook, maar van zelf doen nog meer. 6 is toch een stuk jonger, en als je je dochter hiermee enthousiast krijgt is dat prachtig. Zo optrekken met je kind is inderdaad geweldig.

Hier schiet het overigens niet op. Ik ben veel aan het werk, en gezamelijke momenten helemaal vrij zijn momenteel schaars. En dan moet Jasper ook nog zin hebben. Geeft niet, we hebben geen haast, het moet geen moeten worden.

Vanmiddag had ze nieteens tijd voor de verjaardagsvisite......ik heb maar gezegd dat we echt niet verder kunnen maar dat ze mocht laten zien hoever we al zijn:
IMAG0930_zpsd5187add.jpg

Ze is helemaal gelukkig! en baalt dat ze naar bed moet en niet meer aan het vliegtuig kan werken!

dit is wat ze noemen een VERSLAVING! ;)
voor je het weet snuift ze CA dampen en schuursel...
hou het goed in de gaten, want dan zijn ze hopeloos verloren! ;)

Back