Je eerste heli,en met of zonder sim?

• Topicstarter Topicstarter fiepfiep
  • Startdatum Startdatum
F

fiepfiep

Guest
wie voor het eerst een heli koopt:confused:
daar is dit berichtje handig voor.

Mijn geschiedenis:
ik heb voor het eerst met een protech gevlogen, bij een vriend. ik vond hem super maar was nogal kwetsbaar en niet heel super stabiel dus heb ik een Graupner bell 47G :rolleyes:gekocht, ook omdat ze die in een modelbouwshop hadden en de lamas enz hadden ze niet.
Graupner is zeer goed van kwaliteit en vliegt zeer stabiel.

1. Welke soort?
je begint best met een coaxiale heli omdat fp (fixed pitch) en cp (collective pitch) moeilijker is.:eek:
maar coaxiaal is niet zoals het in het echt is daarom kan je dus ook met fp beginnen maar dan neem je toch best een sim.
Bij een coaxiale is het zo dat; als je rollt en je zet daarna alles terug in het midden kom je vanzelf terug recht maar dit is niet zo bij fp en cp.
het verschil tussen fp is zo dat de bladen in de zelfde hoek blijven staan en bij cp niet en cp is uiterst moeilijk.
met cp en fp kunnen beter buiten dan coax-ial

2. :help:
een simulator?
Veel mensen denken dat een simulator nodig is maar dat is dus niet.
met een simulator ben je niet veel omdat je daarmee in een open landschap vliegt en met een fp ipv een coaxiale
dus het maakt niet veel uit.;)
simulator is wel eens leuk want je kan modellen downloaden via internet maar in het echt is nog altijd leuker:D

3. Waar?:confused:
Je koopt best je heli in een modelbouwshop, want dan heb je support.
indien dit te ver is dus op internet maar let goed op de prijzen want deze kunnen hard verschillen, dus vergelijk goed.

4. aanraders:
mijn adviezen zijn voor beginners:
1.Graupner bell 47g
2.de e-sky lama's
3.protech helixx 3d

ik ken ze niet allemaal maar hier heb ik al mee gevlogen.
e-sky is bijna net zo goed als graupner.

hopelijk;) heb je wat bijgeleerd en koop je een heli.

misschien verschiet je soms wat aan de prijs maar het kost voor beginners toch wel rond 100 euro :bad-words:

philippe;)

Laatst bewerkt door een moderator:
Leuk berichtje, maar ik vrees dat niet iedereen het hiermee eens zal zijn...

Coaxiaal is niet te vrgelijken met FP of CP. Je leert daarmee NIET vliegen. Me een sim daarentegen kan je WEL leren vliegen. Maar ik weid niet verder uit vanwege reeds veel te veel van deze onderwerpen.

Leuk berichtje, maar ik vrees dat niet iedereen het hiermee eens zal zijn...

Coaxiaal is niet te vrgelijken met FP of CP. Je leert daarmee NIET vliegen. Me een sim daarentegen kan je WEL leren vliegen. Maar ik weid niet verder uit vanwege reeds veel te veel van deze onderwerpen.

Helemaal mee eens en voor wat betreft de Sim, in realflight (en misschien ook wel in andere sims) zit ook een coaxiaal heli.

Ik ben het totaal oneens met je post fiepfiep...

Sim is natuurlijk niet nodig, anders kon er 5 jaar geleden niemand vliegen... Maar destijds vloog je met een grote cp en een instructeur anders was het zo goed als niet te doen.

Wat betreft een coax vs een sim om de allereerste basis te leren, een sim is velen malen beter, met een coax leer je maar 1 ding, wat welke knuppel doet, bij een sim leer je dat ook maar leer je ook continu te sturen en een cobi van functies tegelijk te doen en de gevoeligheid is beter.
En je kunt veel vaker vliegen op de sim, elk moment dat je ff zin hept en een pc in de buurt kan het, ook in de auto onderweg naar je vliegdag als iemand anders rijd... Veel vlieg uren is heel erg belangrijk.

Daarnaast heb je aan een sim ook wat als je al kunt heli vliegen, loopings rollen en div. acro kun je gewoon al doen zonder paniek, tot je uiteindelijk vol 3D vliegt op de sim.

fiepfiep, je displaypic is niet geschikt voor jongere kinderen.. die zitten hier ook op het forum.

Back