Je ruimte efficient gebruiken.

jan brilman

Forum veteraan
Er is vast al een draadje over, maar ik kan het niet vinden. :nooo:

Ik begin een beetje uit de hobbyruimte te groeien. :(

Nou mag ik al lang blij zijn dat ik mag zitten waar ik zit, maar . . .

Is er een draadje waar allemaal handige tips, om de jou ter beschikking staande ruimte efficient en optimaal te gebruiken, gebundeld zijn?

Dank.

jan.

Laatst bewerkt:
Ik kan het niet meer kwijt: de vliegtuigen, de doosjes, de spulletjes, het gereedschap, het hout, de apparatuur, de tekeningen, tijdschriften, alles!

Plafond hangt al bijna vol met modellen. :yes:

jan.

Laatst bewerkt:
Johan,

Denk je echt dat ik, als ik een zolder en leegstaande slaapkamers had, niet zelf op het idee zou komen om die te gebruiken? :confused:

Je schat me niet hoog in . . . :nooo:

jan.

Ik heb al mijn toestellen mijn werktafel onderdelenkast en groot bureau met PC in een kamer van 12 m2. De toestellen heb ik rechtop gezet( op hun neus) met schotten er tussen, een beetje zoals een gitaarstandaard voor meerdere gitaren. Op deze manier heb ik hier 15 vliegtuigen opgeslagen met een spanwijdte van 100 cm tot aan 3.5 meter

leegstaande slaapkamers

Die van mij waren ook niet leeg en de zolder ook niet .:lol:
Maar door de kringloop te bellen was ik heel snel af van overtollige huisraad.

Slaapkamer en zolder vrij houden voor familie die misschien een keer willen overnachten doe ik niet meer aan .

Mijn hobby die ik elke dag uitoefen is mij belangrijker als een slaapplaats.:)
En dat begrijpt de familie heel goed.

Mvg Johan

Jan,
wat zou helpen zou een foto van je hobbykamer.
Dan kunnen we het ons beter voorstellen, en misschien nog ruimte zien waar jij het niet ziet.

Onder je werktafel bijvoorbeeld. Daar zou je platen hout 30cm van de muur kunnen plaatsen. Kun je daar je tijdschriften of je hout kwijt. De toegang tot die ruimte zou aan de zijkant kunnen zijn.

Aan de zijkant van je werktafel een bak maken tot op de vloer om je hout in te steken. Hierdoor creëer je meer ruimte aan de muur.

Als je gereedschap aan de wand boven je werktafel hebt hangen zou je misschien een ruimte van 30 cm tussen de wand en de plaat met gereedschap kunnen maken. In die ruimte kun je dan ook weer grotere dingen kwijt.
Of platen met gereedschap aan rollers (soort gordijnrails) aan het plafon vastmaken. Met platen met gereedschap mogelijk en de ruimte erachter bereikbaar.

Ruimte boven bij je kamerdeur is ook een mogelijkheid die over het hoofd wordt gezien.

Dus Jan, we willen best helpen maar je moet ons wel terwille zijn. Jij weet wat je mogelijkheden qua kamers/ruimte. Alleen wij weten niet hoe groot die is.

Dag Hans,

Als ik het zo hoor zou het ook leuk zijn als jij wat foto's plaatst! :D

Maar ik wel best ook wel een foto plaatsen, hoor . . .

(Volgens mij staat er hier ergens nog wel wat (in het Strega-draadje? :rolleyes:)

jan.

Overigens: de vraag was: is er een draadje waar al dit soort tips verzameld zijn?

(Die van Hans: daar zitten hele slimme dingen tussen, geloof ik . . . :yes: )

jan.

Ik zeg, Ikea, mijn berging heb ik geïsoleerd en volgezet met keukenkasten. Of eigenlijk gewoon een hele keuken gekocht zonder apparatuur. Dan heb je een werkblad en voldoende opbergruimte. Kasten zijn stapelbaar en verkrijgbaar in 37 cm diepte. Dus altijd pas te maken. De hoeveelheid schappen in de kast is ook oneindig. Heb er ook 1 van 80x37x210 ingezet. 1 schap per auto en een paar schappen dicht onder elkaar zodat daar weer vakkenladen tussen zitten.

Als je de boel opgeruimd houdt ziet het er ook nog eens strak en modern uit.

Jan, op verzoek:
full

En dan nog één kuub spul in mijn 2-kamerappartementje, electronica, laders, lipo's en RC-laser met zeilen, de zeilen van mijn M-klasse boot, 2m zever in kist, 3,2m zwever in kist en wat los gereedschap.

Jij hebt niet te klagen, denk ik. :-) Maar mij hoor je niet :)

Laatst bewerkt door een moderator:
Hm . . .

Draadje is verplaatst. :???:

Aan de ene kant begrijpelijk, aan de andere kant: mensen met vliegtuigen lopen misschien tegen weer heel andere problemen aan dan mensen met bootjes oid.

Valt misschien ook mee, we gaan het zien! :p

jan.

Dag Hans,

Ik klaag ook niet, ik wil alleen de beschikbare ruimte beter benutten.

Als ik zie hoe jij de kisten moet opbergen . . .

Tsja . . .

Ik val even helemaal stil. :?

Mijn foto's: morgen.

jan.

Het scheelt dat ik maar 1 auto heb, en ongeveer 10m2 ter beschikking ;)

Trouwens, het is morgen ;)

Back