Je x twinnetje sneller laten vliegen?!

Discussie in 'Indoorvliegen / Parkflyers / Sub250' gestart door twinnerowner, 19 jun 2006.

  1. Joris

    Joris Guest

    Ik heb de foto's van twinnerowner online gezet.
    Hier zijn ze.
    [​IMG]
    [​IMG]

    Zo te zien heeft ie t niet alleen bij het 'pimpen' van zijn vleugels gelaten ;)
    Ziet er goed uit dat ding!

    heb je eigenlijk ook foto's van de voorkant en achterkant, zodat we kunnen zien hoe je plane er verder uit ziet, met die gerestylde body?
     
  2. twinnerowner

    twinnerowner Guest

    ik heb nog een foto bij me van de zijkant.
    die zal ik weer naar joris sturen zodat hij het online kan zetten.
    een foto van voor en achter doe ik als ik thuis ben maandag.
    nu heb ik de digi camera niet bij me (ben bij mn vriendin thuis).

    greets
     
  3. twinnerowner

    twinnerowner Guest

    hehe oeps sorry joris niet goed opgelet dat jij naar een foto vroeg.
    :oops:
    nja kheb ze naar jou toe gestuurd :roll:

    greets 8)
     
  4. Joris

    Joris Guest

    [​IMG] Hier t verzoeknummertje ;)
     
  5. joris188

    joris188 Guest

    hoi, ik ben joris ( ni diezelfde van de foto's :) )
    ik woon in belgie, en ben sinds vandaag de trotse eigenaar van een x-twin sport (de rode), deze is al smal van in het begin, en vliegt heel stabiel, dus ik denk niet dat je kwaad kan met de bovenstaande ingrepen te doen
    ik heb btw 0,0 ervaring met vliegen, en kan hier toch ook wel mee overweg.

    wat ik wel merk, is dat wanneer ik géén gas geef , als ik heb in men hand heb, dat de linker motor heel eventjes gaat soms, storing ofzo, zijn er andere mensen met dit probleem?

    en ik zou graag een soort van licht landings gestel maken, geen wielen, maar eerder gliders, zodat als hij binnen op harde ondergrond valt, zijn schroeven niet tegen de grond komen, en ik direct weer kan vertrekken( zonder hem op te pakken), enige tips ?

    laatste vraag, ik zou graag een speltje vooraan in de neus prikken om hem wat stabieler te maken (als ik vol gas geef overtrekt hij), heeft iemand soms een foto van een doorgesneden x-twin (model sport), zodat ik kan zie hoe ver ik het speltje mag duwen.

    dank bij voorbaat


    Joris (188)
     
  6. Vertigo

    Vertigo Guest

    Ik heb dezelfde x-twin, en idd soms als ik mijn controller enzo uit heb maar het vliegtuigje aan begint een propellor spontaan te draaien, had een maat van mij ook met zijn bestuurbare auto die bovenop de kast stond, opeens reed ie er af en was dat hele ding kapot :/

    Maar een naald is wel een goed idee, want een punaise valt er bij mij weer uit na 1 crash en een ringetje was net wat te zwaar. Of ik moet aan de voorkant iets bovenop plakken met ducttape maar ik moet nog iets bedenken wat precies zwaar genoeg is, een naald? :p.

    //edit: ik heb er buddies opgedaan, die dingen voor posters dat kan je namelijk mooi doseren, en dat heb ik nog even vastgeplakt met plakband, morgen even kijken of het werkt :)
     
  7. joris188

    joris188 Guest

    wat zijn buddies ? (is weer zo een Nederlands woord da we in die context in belgië niet gebruiken ;) )
     
  8. Vertigo

    Vertigo Guest

    Het wordt in Nederland ook bijna niet meer gebruikt, maar het zijn plakkerige witte dingetjes die je achter de hoekjes van de poster plakt en dat je m zo kan ophangen, dan krijg je namelijk geen gaatjes van punaises enzo.

    [​IMG]
     
  9. joris188

    joris188 Guest

    als dat werkt ga ik het morge ook is halen bijde lokale buddy-boer :)
     
  10. Noah

    Noah

    Lid geworden:
    8 aug 2005
    Berichten:
    2.323
    Locatie:
    Oss
    Hey dat is lang geleden.. daar had ik vroeger inderdaad posters mee aan mijn deur.. plakband mocht ik niet van mijn moeder destijds.. haha lol
     
  11. Vertigo

    Vertigo Guest

    En het werkt! het valt er ook niet af zonder tape er over heen :), het is ook redelijk zwaar dus je hoeft er geen supergrote klonten op te smeren, ik heb nu een lijntje er op van zo'n 2.5 centimeter over de neus.

    Ik heb er ook wieltjes van een oud autootje onder gezet, ze draaien niet ofzo maar nu kan ik mn vliegtuig ook op het laminaat etc gebruiken als autootje, het enige nadeel is dat ie niet achteruit kan :)
     
  12. joris188

    joris188 Guest

    kan je een foto posten?
     
  13. Vertigo

    Vertigo Guest

    Webcamfoto wordt dat dan, zal m ff pakken

    //edit: Hij is nog vrij standaard, moet nog mooie stickers vinden om er op te plakken, ik heb al 1 van gameparty.net :)

    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
     
  14. joris188

    joris188 Guest

    mooi landings gestel, ik heb ondertussen ook wat van da buddy op gedaan, maar veel minder, en meer naar de neus toe, zo is die weer een beetje meer crash bestendig.
    Heb em nog niet kunnen testen, want het regent al de hele dag :(
     
  15. joris188

    joris188 Guest

    jej,


    vandaag ben ik 12 oplaadbare batterijen + lader gaan kopen = 30 euro
    ik laad ze op, steek ze in de afstandsbediening, het rode lichtje gaat fel branden, maar men x-twin wil niet opladen en wil ook niet vliegen,

    ik doe em terug open, en laas daar 1,5V batterijen, wat zijn met oplaadbare, ja natuurlijk 1,2 volt :(:(
    30 euro voor niets dus
     
  16. fbk

    fbk PH-SAM

    Lid geworden:
    25 apr 2005
    Berichten:
    1.861
    Locatie:
    Nijmegen
    Met NiMH oplaadbare cellen van 1.2V mag geen probleem zijn, ik heb nooit anders in de x-twin gebruikt.
    De Lipocel wordt via een diode geladen, 4.2V+0.7V=4.9V.
    6 NiMH cellen geven 6x1.2V=7.2V, dus spanning genoeg :wink:
     
  17. joris188

    joris188 Guest

    zal ze eens een hele nacht opladen, mss dat het dan werkt, maar nu doen ze gwn nix (buite het rode lampje)
     
  18. bdoets

    bdoets Vriend van modelbouwforum.nl PH-SAM Forum veteraan

    Lid geworden:
    6 aug 2006
    Berichten:
    9.335
    Locatie:
    Harderwijk
    Ik heb voor ik op vakantie ging een Xtwin gekocht, bij Conrad. Heel veel plezier van gehad op verschillende campings.

    Ik had er de hele tijd NMh penlights in van 1,2 V., geen probleem...

    Over die zwaarterpuntsligging: ik heb een kleine houtschroef in de rompneus gedraaid. Dat bevalt goed, hij komt er niet meer uit; toen ik besloot dat het zo goed was heb ik er een drupje lijm opgedaan.

    Wat me verbaast: Ik heb de dubbeldeks Xtwin. In de praktijk blijken de propellers in de bovenkant van de ondervleugel te kunnen hakken... als ik de zaak met de hand zo ver probeer te vervormen dan lukt dat niet echt, kennelijk komen er toch onverwachte krachten op dat toestelletje.
    Ik zal de beschadiging nog wel oplappen met wat tape, maar ik geloof niet dat het de vliegeigenschappen erg beïnvloedt...

    Bart

    eh... ik heb me net geregistreerd hier. Het is al gauw 25 jaar geleden dat ik voor het laatst een model bouwde, ik wil voorzichtig iets met RC gaan doen, de volgende stap wordt een electrozwevertje denk ik, ARF of zo want het bouwen geloof ik voorlopig wel... misschien over een jaartje als ik met prepensioen ben. Jaja, oud... :)
     
  19. joris188

    joris188 Guest

    hele nacht opgeladen, nu werkt het dus wel :)

    probleem opgelost !
     
  20. Pjotrrr

    Pjotrrr Guest

Deel Deze Pagina