Jepe A4 skyhawk (scooter)

Het oude jaar is bij mij goed afgesloten
Met kerst heb ik als laatste kerstcadeau een jepe A4 skyhawk gekregen van mijn ouders (over een maand vlieg ik huis uit, dan ga ik op mezelf wonen. Vandaar laatste kerstcadeau bij mijn ouders thuis).

In 2005 heb ik hetzelfde model ook gehad. Maar helaas is deze stuk gegaan, toen hij een prophangend toestel tegenkwam in de lucht. Kon hij helaas niet tegen (beide modellen helaas niet).
Aangezien ik toen veel plezier had van het model, hebben mijn ouders een nieuwe cadeau gedaan.

De aandrijving zal een Jepe spiderfan 2,5W worden. Deze heb ik zelf aangeschaft. De fan zal op 6S gaan functioneren, met een 70A opto jeti regelaar

dsc01195ru4.jpg

Op nieuwjaarsdag heb ik de eerste stukkies in de romp geplakt. Deze goed vast gelijmd met 24 uurs epoxy, want hier wordt straks de staart aan vast geschroefd.

dsc01196dh7.jpg

Vandaag nog wat stukjes gelijmd.
Ik wilde graag de accu-plank lijmen. Maar om te voorkomen, dat ik straks niet meer bij de starthaak kom. Heb ik die eerst gelijmd.

dsc01197nw7.jpg

En daarna het accu-plankje

dsc01198ye5.jpg

En aangezien ik nog lijm overhad, heb ik het spant waar straks de inlaten in rusten ook alvast gelijmd

dsc01199im7.jpg

En nu is het 24 uur wachten, dat is het nadeel aan die langdrogende epoxy, maar dan zit het op de epoxy romp wel goed vast. Natuurlijk is de romp wel eerst opgeschuurd waar gelijmd moet worden. Anders kun je de onderdelen er zo weer uitbreken.

hey paul,

tgaat reuze goed vooruit he, de fokker dr1 word binnekort gefreesd ik hou je op de hoogte

groetjes
wim

De bouwtafel is helaas bezet, staat een F-15 op van 2meter10. En de tafel is maar 2meter30 lang. Dus dan houd je weinig ruimte over. En ook in de breedte is er niets over kwa ruimte.

Hier is een foto van het model opgebouwd, foto is wel 's avonds genomen.
Het is een avonds F-15 model. Zit geen ducted fan in, dus meer vertel ik niet in dit ducted fan forum :P

dsc01027kkvn1.jpg

Alles word gelijmd door het model vast te houden, maar om even een foto te maken, moet ik hem snel even ergens neerleggen (wel eerst controleren of er geen lijmklodders eruit komen), en daarna wordt het model in de vleugel-rek gelegd, om de nacht te drogen.

Gelukkig gaat het reuze, goed begin voor 2007 kan je toch bijna niet hebben.
Ben benieuwd naar de Dr-1, ik hoor het wel. Cd maak ik deze week, komt eraan.

Back