M
Marc Bolier
Guest
Nadat ik de mig bij Jepe had besteld was hij een paar dagen later binnen; goed verpakt en geen rare zaken.
De kit bestaat uit een styro flink toestel van zo'n 150*120 cm dat snel in elkaar te plakken is. De kit ziet er erg goed uit en de enorme ducts vragen om een paar goede fans. Echter als je er met iets meer power mee wil vliegen -en dat wil ik wel- moet er hier en daar wat verstevigd worden. De achterlijsten van de vleugels waren door Jepe wat meer afgeschuind zodat het toestel er nog wat beter uitziet. Het is de bedoeling om dit toestel met 2 Jepe 90mm fans op 5S lipo te gaan vliegen. Ik wil graag op meer dan 1:1 stuwkracht uitkomen en dat moet best lukken met 2kg per motor...
De standaard besturing is met tailerons maar ik heb er ook rolroeren bijgezet. Afhankelijk van het resultaat van de eerste vluchten maak ik er misschien nog vector thrusting bij.
Dit heb ik tot nu toe gedaan:
- Servo's voor rolroeren ingebouwd.
- Ducts aan de binnenkant voorzien van glasmat.
- Carbon liggers aangebracht
- Achterkant bij tailerons verstevigd met glasmat & epoxy.
- Onderkant voorzien van glasmat
Nog een week-end met slecht weer en hij zou af moeten zijn
Ik was eigenlijk benieuwd wat jullie vliegresultaten zijn...
Groeten,
Marc
Inlaten zwart gemaakt en voorzien van glas. Ik gebruik geen landingsgestel dus wat extra stevigheid kan geen kwaad.
Tailerons verstevigen
Vleugels gelijmd met PU en klaar om te "glassen"
De kit bestaat uit een styro flink toestel van zo'n 150*120 cm dat snel in elkaar te plakken is. De kit ziet er erg goed uit en de enorme ducts vragen om een paar goede fans. Echter als je er met iets meer power mee wil vliegen -en dat wil ik wel- moet er hier en daar wat verstevigd worden. De achterlijsten van de vleugels waren door Jepe wat meer afgeschuind zodat het toestel er nog wat beter uitziet. Het is de bedoeling om dit toestel met 2 Jepe 90mm fans op 5S lipo te gaan vliegen. Ik wil graag op meer dan 1:1 stuwkracht uitkomen en dat moet best lukken met 2kg per motor...
De standaard besturing is met tailerons maar ik heb er ook rolroeren bijgezet. Afhankelijk van het resultaat van de eerste vluchten maak ik er misschien nog vector thrusting bij.
Dit heb ik tot nu toe gedaan:
- Servo's voor rolroeren ingebouwd.
- Ducts aan de binnenkant voorzien van glasmat.
- Carbon liggers aangebracht
- Achterkant bij tailerons verstevigd met glasmat & epoxy.
- Onderkant voorzien van glasmat
Nog een week-end met slecht weer en hij zou af moeten zijn

Ik was eigenlijk benieuwd wat jullie vliegresultaten zijn...
Groeten,
Marc
Inlaten zwart gemaakt en voorzien van glas. Ik gebruik geen landingsgestel dus wat extra stevigheid kan geen kwaad.
Tailerons verstevigen
Vleugels gelijmd met PU en klaar om te "glassen"
Laatst bewerkt door een moderator: