jepe Piranha vraag

Het nauwkeurigste is op de bovenkant vleugen een streepje tekenen en voor en achter het streepje een stukje plakband. Dan ondersteboven je duimnagels op het streepje, tussen het plakband zetten.

mvg,
Erik

Mijn Pyranha dit weekend gecrashed bij langzaam badkuipvliegen. Wss een mechanisch iets of een overtrokken elevon (is raar want ik vlieg dit model jaaaren en is me nooit overkomen). Het zou zelfs ook nog kunnen zijn dat de nylon servo hevel broos is geworden maar betwijfel dit. Verder geen oorzaak te vinden...jammer.

Jammer om te horen Erik dat je Pyranha is gecrasht, wordt het nog hersteld.
Ik vliegt al 8 jaar met plezier met de Pyranha, jammer dat Jepe gestopt is met dit model.

Groeten Hans

Hij is hard op de neus geklapt waardoor alles behalve regelaar, servos en Rx kapot is dus heeft het weinig zin om deze te herstellen. Ook heb ik zelf de Uriah-BU uit de Pyranha doorontwikkeld die toch een heel stuk sneller is als de Pyrahna (280kmh gemeten bij 550W). De Pyrahna is dan ook behoorlijk vaak in de steek gelaten ;)
Zie onderaan mijn blog:
Erik v. Schaik's blog - RC Groups

Echter zitten er aan de Uriah-BU en Pyranha een paar constructieve beperkingen om het vermogen en vliegduur verder op te schroeven. Ik heb wel een idee om een ander Nicd edf jet van tekening aan te passen hiervoormet de Pyrahna genen ,maar mijn huidige project heeft voorrang. Ook is mijn MPX microjet+microfan grondstart zo goed bevallen dat ik voor een elke dag edf van het stiekje af wil stappen. Mischien ook beter om niet meer in de 70mm klasse te blijven en een maatje groter te gaan (wat bij mij ongeveer maatje Jepe Spitfire met 3kW midifan is)

ben ff op vakantie ;)

Laatst bewerkt:
Back