jet aandrijving

hoi allemaal,

om tussendoor wat om handen te hebben zou ik graag een oude romp die hier nog ergens rondslingerd willen uitrusten met een jet aandrijving.
ik heb hier nog geen ervaring mee en het lijkt me interessant om dit eens te doen.

het betreft een een h&m collibri van 75cm lang en 18 breed.
kan iemand wat tips geven?ik vind maar weinig op het forum hierover.

mvg geert

Hallo Geert,

Ik begrijp, dat het motoriseren van deze romp met een Plettenberg en 20 cellen niets geworden is?

Om te weten, of de romp kan varen meteen jet, is het belangrijk om te weten, of de romp een step heeft, of een gladde onderkant heeft.

Een step trekt namelijk lucht onder de romp, in dat geval zal een jet geen optie zijn.

Groeten, Jan.

hey,

de vorige plannen zijn inderdaad in de ijskast beland wegens een ander project.
de plettenberg is verkocht maar de romp is blijven liggen,heb hem enkele malen te koop gezet maar er is geen kat die 'm wil dus ....

de romp heeft 1 step,dat is dan geen goed nieuws.
indien dit het geval is zou het,als ik je goed begrijp,weggegooid geld zijn?

mvg geert

Hallo Geert,

Inderdaad, een gestepte romp met een jet wordt nooit een goed varende boot.

Groeten, Jan.

dan gaat hij de vuilbak in
het was eigenlijk toch maar om een nieuwe ervaring op te doen met zo'n jet
ik had graag eens gezien hoe dit moest geplaatst worden en dan natuurlijk de werking.
heb je een idee welke romp hiervoor ideaal zou zijn?
wat is eigenlijk hetgeen je nodig hebt,een 28 een 33mm(ikdacht dan aan die van kehrer)

mvg geert

Hallo Geert,

Kijk even op de site van Kehrer, daar staan richtwaarden voor het gewicht en groote bij de verschillende jets.

Kijk ook bij de aangeboden kits met jets, om een idee te krijgen van welk type romp geschikt is voor een jet (meestal zijn het vrij vlakke V rompen).

Je hebt een PB.

Groeten, Jan.

jet

hey jan,

bij kehrer is niks wat me aanstaat.misschien wachten tot er wat voorbijkomt ofwel op een beurs mijn lichtje opsteken.
had toch al plannen om naar bremen te gaan in november en kan daar eens kijken bij gundert,die staat waarschijnlijk daar ook.
bedankt voor je tips en bedankt voor het behoeden van een fout die me wat had gekost zonder groot resultaat.

groeten geert

Back