Jet brevet

Ik bedoel inderdaad een jet brevet. Tov van een motor brevet heeft dat geen enkel nut.

Brand preventie is toch wel anders dan een motor kist. Bij een jet zit de motor bijna altijd achter de tanks dus een crasht zorgt veel sneller voor brand omdat de hete motor zo in de brandstof wordt gegooit. Daarnaast is een turbine motor veel heter dan een brandstof motor waardoor droog gras heel snel vlam vat. Daarnaast kan tijdens de start er sneller brand ontstaan als je vlak bij droog gras staat enz. Dus waar je de jet start en hoe (met de neus in de wind) zou zeker bij het brevet in horen.

Publiek is inderdaad niet veel anders als een motor kist.

Oei, had dit draadje nog niet gelezen! :|

Dan ook nog maar even via deze weg: Peter, van harte gefeliciteerd! Ik ga ook binnenkort verder oefenen. Veel tijd zal het niet nemen, want wat wij beide gisteren geoefend hebben, leek er al aardig op, toch? Van de week maar eens een rustig moment uitzoeken?

~Jolmer

proficiat

Gefeliciteerd Peter.
Formaliteitje geregeld :wink: nu geen onodige discussies meer als er ergens om een brevetje gevraagd wordt.

Enne Herman, effe goed de beschrijving voor het behalen van het jetbrevet doornemen, nadruk ligt voornamelijk op handeling van een turbine kist in de lucht EN op de grond, gewicht en open vuur weet je wel :wink: dus ook hoe de kist een beetje 'geassembleerd' is zeg maar.
Een paar simpele figuren vliegen kan praktisch iedereen wel als die denkt aan een turbine kist te beginnen.

Peter, Appingedam volgend jaar? weer of ook nog ergens anders? b.v. Pampa.

Groet Ger.

Gefeliciteerd Peter.
Formaliteitje geregeld :wink: nu geen onodige discussies meer als er ergens om een brevetje gevraagd wordt.

Enne Herman, effe goed de beschrijving voor het behalen van het jetbrevet doornemen, nadruk ligt voornamelijk op handeling van een turbine kist in de lucht EN op de grond, gewicht en open vuur weet je wel :wink: dus ook hoe de kist een beetje 'geassembleerd' is zeg maar.
Een paar simpele figuren vliegen kan praktisch iedereen wel als die denkt aan een turbine kist te beginnen.

Peter, Appingedam volgend jaar? weer of ook nog ergens anders? b.v. Pampa.

Groet Ger.

Hoi Ger, Appingedam zeker en zal vast beter gaan als laatst. Vliegen met niet je eigen zender die niet exact staat afgesteld als je eigen zender is vragen dat het mis kan gaan. Ik wil dit keer zeker op Pampa vliegen, dit is me vorig jaar niet gelukt door te weinig vermogen en een zware kist. Mijn F16 weegt nl 13 kg droog en kan 3.5 lt meenemen. Een 9 kg turbine heeft er dan wel veel moeite mee om los te komen op gras.
Mijn dikkere turbine (15 kg) was in revisie. Maar draait al lang weer als een zonnetje.
Heb trouwens tijdens het brevet vliegen de honderste vlucht gemaakt met de F16, hoop er nog velen achter aan te plakken.
Groeten,
Peter

Back