jet kopen

• Topicstarter Topicstarter the-best
  • Startdatum Startdatum
Ik zou een boomerang kopen als ik jouw was. Dat vliegt goed en heel erg leuk. Ook 2 richtingsroeren ;)

... maar als ik bovenstaande zo lees ben je nog een echte leek op het modelturbine vlieggebied ...
En vermoedelijk ook nul ervaring met vliegtuigen. Als ik dat goed heb gelezen/begrepen, is een jet voorlopig nog lang niet aan de orde voor jou. Eerst minstens drie (meer???) elektro-/brandstof-toestellen verslijten, en met verslijten bedoel ik niet crashen.

Gelieve mijn bericht niet te nuanceren, qua bomen en het bos voor de topicstarter.
Formule 1 is ook een uitdaging, maar je begint meestal met een saaie middenklasser.

Laatst bewerkt:
Ga ook eens op een zondagmiddag kijken bij club in jouw buurt, dan krijg je een goed overzicht van wat wel en niet mogelijk is. Veel vragen stellen. Wellicht kun je ook een proefvluchtje maken. Op een club leer je enorm veel en hoef je de enge starts en landingen voorlopig niet zelf voor je rekening te nemen. Mocht je niet bij een club kunnen/willen vliegen, blijf dan 4-5km uit hun buurt om wederzijdse storingen te voorkomen en ga niet in dezelde gemeente vliegen.

Twee elkaar overlappende en aanvullende overzichten van clubs in NL&B:
Modelvliegen RC Model Airplanes Toine Martens HomePage
-> clubs
KNVvL Modelvliegsport - Voorpagina
-> clubs

Zeer nuttige informatie voor de geïnteresseerde:
Modelbouw FAQ's - Modelbouwforum.nl
-> [FAQ] Modelvliegen, algemeen
-> Aandachtspunten voor het beginnen met modelvliegen.

Het is geen beginner zo te lezen maar wel nieuw in de turbine wereld. Dan moet je echt nog niet denken aan een schaal kist tenzij je echt teveel geld hebt.......

Van welke omgeving ben je, of welke club ´´The Best``??

Gezien de vragen lijkt het inderdaad niet verstandig meteen met jet´s te begingen.

Met een beetje interesse over jet´s zou ik denken dat je basiskennis toch al wat verder zou staan, dan de vragen en opmerkingen die je al totnu toe hebt gesteld.
Als ik het draadje zo lees schiet er maar één naam door men gedachten ´´Jantje??``

Groeten MT

Me-163

Het is voor mij weer een tijdje geleden dat ik met iets vloog waar vleugels aanzaten maar als je een goeie kist zoekt om kennis te maken met de snelheid van een jet, zonder alle poespas van de turbine dan kun je eens aan een ME 163 komet denken. Ik vloog zo'n kraftei een aantal jaren geleden en kan me nog herinneren tijdens een show op Deelen dat dit kistje op z'n sloffen een jet kon bijhouden. Enige verschil is dat het kraftei zweeft als een zwever zonder motor.

Eigenlijk de ultieme jettrainer dus en een thrill om te vliegen. Misschien kun je hier eens mee beginnen, tis maar een tip

ik kom uit antwerpen en ik ga waarschijnlijk voor een velox of boomarang

Indien je intresse hebt,ga mijne toch compleet wegdoen omdat ik zin heb in iets anders.Kan voorgevlogen worden indien je dit zou willen
+het is voor jou niet te ver(ben van regio diest)
098_24-mei-2009_05.jpg

Mvg,
Luc

Heb trouwens net m'n Velox verruild voor een Boomerang Elan, vliegt toch wel iets prettiger....
Ook echt ARF geen 'bouw'werkzaamheden: doos open, alles monteren aandrijving en besturing erin en in twee tot drie weken ben je klaar!

gr.

Frank

Heb trouwens net m'n Velox verruild voor een Boomerang Elan, vliegt toch wel iets prettiger....
Ook echt ARF geen 'bouw'werkzaamheden: doos open, alles monteren aandrijving en besturing erin en in twee tot drie weken ben je klaar!

gr.

Frank

Toch Frank?
Ik hoop dat ik geen gelijk heb joh.
Maar ja van zo'n Elan ben je zo weer af, liefhebbers zat.
Als je eenmaal met de Mig omhoog bent geweest is de Elan helemaal slaapverwekkend :wink:
Trouwens, heb je Gerald nog bijgestaan met z'n 'brake-chute' voor een slider?

See you at Oss, Ger.

Back