Jet Legend L-39 Albatros

Kissie heeft het van het weekend zeer goed gedaan.

Eerste start zonder flaps was lang maar probleemloos, elke start daarna met 1 stand flaps een eitje.

De eerste landing op zaterdag was prut, oorzaak, iets te veel expo op hoogte (hou ik al niet zo van) en iets te weinig uitslag, echt afronden was er de eerste landing niet bij.

Was een stevige, maar verder prima.

Meteen expo eraf gehaald en de up uitslag vergroot.
Landingen daarna waren een eitje.

Kist kwam zelfs een keer los met speedbrake uit :roll: en ik maar denken dat de wieldeuren niet wilden sluiten :oops:


Heb wel de door sequencer anders ingesteld, de wieldeur cilinders zijn te slap om de deuren na take off te openen.
De turbine zuigt te hard waardoor de deuren gesloten blijven en de wielen tegen de deuren slaan.

De eerste vlucht was dus ook met de pootjes naar beneden.

Nu blijven de deuren dus open als ook de wielen uit zijn, niet schaal maar momenteel wel werkend.

Oplossing? deursilinders monteren met een iets grotere diameter, dan komt het goed dat komt na de vakantie wel ergens.


Totaal iets van 5 vluchten gemaakt met deze kist, laatste was een 'spannende'.
Heerlijk samen vluchtje met Mischa bij de wielen uit bleef het neuswiel dienst weigeren, 3 maal geprobeerd, niets, beetje schudden niets, mhhh, keus wielen in of uit?

Wielen in dan, spaart m`n neus en voorste wiel deur (die wel open ging).
Dus alles in, en landen maar, dit keer geen flaps en geen speedbrake dus clean tegen het gras.

M`n hoofdwiel deuren braken er onderuti maar hads wel verwacht dat die gingen happen, maar zijn niet beschadigd alleen de scharnieren gebroken.
De romp heeft geen een krasje eraan over gehouden :D

Kist opgepakt, veld vrij gemaakt kist op de bok, gear 1x geholpen end aarna deed ie het weer tig keer zonder problemen :roll:

Toch even ook demonteren en de up lock iets aanpassen, vermoedt dat hier een braampje zit.

Verder echt heerlijk ermee gevlogen, zie de foto`s, met dank aan Jan :thumbsup:
IMG_4086.JPG

IMG_4082.JPG

IMG_4087.JPG

IMG_4093.JPG

IMG_4098.JPG

IMG_4099.JPG

P7214311.JPG

P7214380.JPG
 
Hee Buurman,

die piloot loopt te klagen of overspannen spieren dus hij mag even op verlof ;-)

Grt.
 
De kist was voor Jet Power weer helemaal opgeknapt, naja opgeknapt er hoefde niet veel aan te gebeuren.
Paar deurscharniertjes vervangen en dat was het dan.

Heb ook nog wel een dremel over de neuspoot gehaald, dit met een drupje olie maakt dat het nu weer zo soepel loopt dat de poot nooit meer blijft hangen :roll:

Hij is ook weer mee naar huis gekomen na JP, dus we gaan er lekker verder mee vliegen ;-)


Op JP het Breitling en Horizon Hobby team zien vliegen met 6 van de L-39 tegelijk in de lucht.
Dat was GAAFFFFFFF, ze zetten gewoon een echte 1:1 show neer onbegrijpelijk.

Onze L-39 stond ook een keer naast zo`n Breitling L-39, nou op Ede lijkt onze L-39 heel wat maar als die naast zo`n kist staat dan is het maar weer een kleintje :lol:
 
En ik maar denken dat je 1 van de piloten was van de formatie van 5 stuks. :lol:

Dat je er maar heuuul veuuul vluchten mee mag maken. ;)
 
In mijn dromen ben ik wingman nr 3 ;-)



:D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Ach ja, standaard programma op de ipad, wat fragmenten erin en tekst/layout aanpassen en klaar! Hij is leuk geworden!
 
Hij is heel leuk geworden.
Ah, daar was je de hele tijd mee bezig naast dat andere ;-)

Al weer een beetje bijgekomen?

A Je To.
 
Back
Top