Jet Legend L-39 Albatros

En jaja het werkt :D

Nu nog spelen met vertragingen van zowel het in- en uitklappen en het opvolgen van elkaar.

Het systeem heeft 8 bar gehouden, nu nog een nacht laten staan voor lekkage.
Dan plaat vast lijmen en rest alleen de turbine + toebehoren nog :D

Laatst bewerkt door een moderator:
Nop, dat mag ze ook niet in m`n kamer, overal vanaf blijven daar :yes:
(en trouwens schijnt dat ik al die zooi daar maak dus mag ik het ook opruimen :roll: )

Schitterend systeem om te zien Berto! Nu nog wat vertraging erop en het is helemaal perfect! Prachtig die deurtjes.

wertk wel geinig he, nu nog even hier en daar wat wielbusjes over de leidingen plaatsen en wat inkniijpen.
Vooral de hoofdwieldeuren die klappen zo hard open dat de kist bijna van z`n standaard springt.

Kijken of ik dat ergens vandaag kan goed krijgen.

Hee Melvin,

maar nog niet netjes genoeg.

Er lekt ook 1 van m`n wieldeurcilinders lichtjes, kijken of ik het kan traceren en verhelpen.

De spulletjes uit de Jet Cat doos maar eens gepakt en bekeken hoe en wat.

Denk dat dit hem gaat worden:
l39a137.JPG

En dat komt ergens hier:
l39a138.JPG

Laatst bewerkt:
Ziet r mooi uit!

Mag ik ff wijs doen (ik weet ook eens wat :-) ) die festo koppeling bij je hopper blijft die zitten? Hoe minder verbindingen hoe beter toch?

Zo te zien een kero start turbine, heeft die ook nog gewoon twee kleppen? Start en main fuel of zo??

Hee buurman,

Hehe, wijze ;-) , hoe minde rheo beter zeker, ik wil straks proberen om de 4mm slang over de nippel van de UAT te krijgen (lukte bij de F-15 ook) en dan heb ik die koppeling weer minder.

Maar nu moet het toch nog tig keer erin en eruit dus nu even een koppeling er tussen dan kan ik hem niet per ongeluk ergens op aansluiten waar die niet moet.

Ja, de SX verise is er 1 met inwendige kerostart, 1 klep is voor de start fuel en de andere voor de normale loop.

Op zich werkt het hetzelfde als met de gasversie, maar ipv gas, start de motor nu met brandstof.
Als de motor eenmaal loopt gaat de "gewone" klep open en sluit de startklep.

De nieuwere RX versie heeft maar 1 brandstofaansluiting en de kleppen zitten inwendig in de motor.
Nog minder componenten in de kist.

Grt,
Berto.

de opstelling aan de zijkant zinde me toch niet helemaal, heb deze dan nu ook in het midden geplaatst, staat een stuk beter naar mijn zin.

Ik zou die pomp naar kleppen connectie anders doen. Wat dacht je van de 2 kleppen opelkaar en via een Y stuk koppelen? T stuk heeft meer weerstand lijkt me.

Mhhh, dat is een hele goede.

Zou dat trouwens merkbaar zijn een T of een Y?

Vanavond dus maar een Y of 3 meenemen, doe ik dat denk ik ook bij de tank zo.

Met een 120er zal het denk ik nog meevallen, maar ik heb het altijd graag zo optimaal mogelijk. Beide leidingen moeten toch naar achteren dus de kleppen opelkaar bouwt mooi in.

Het lijkt rustig maar er gebeurt wel wat.

Naast dat ik de hele zolder aan het aanpakken ben (en nee m`n hok wordt niet grote :mad: ) vergeet ik de L-39 ook niet.

Heb de vleugels er weer eens afgehaald zodat ik wat meer ruimte heb in m`n hok.

Heb ook de nieuwe turbine eens op z`n plekje gelegd en bepaald, moest eerst nog 2 cm aan de binnenzijde van de intakes verwijderen anders paste het niet (uitlaat zat anders te ver in de pijp m.i.).

Dan de onderste bypass er onder, turbine erop en weer eens vast schroeven (zit nu nog met houtschroeven maar wordt met bouten en inslagmoeren gemonteerd).
Moet wel in de turbine houder 2 extra gaten maken, de voorste zitten nu precies boven een spant en daar wil ik niet in boren.

Verder ook nog aan het klooien geweest met snoertjes etc. om dat netjes weggewerkt te krijgen en dat gaat ook wel lukken.

Vandaag een berg trekkoordjes meenemen en alles opbinden dan is dat verhaal ook bijna ten einde.

Het einde nadert, en het jaar ook, dus lig redelijk op schema.

Vanavond misschien weer een fotootje.

Grt,
Berto.

Back