Heee Danny,
tja ik ben benieuwd, ik weet dat velen hem met een 16kg turbine vliegen en daar zie ik hem ook meestal mee vliegen.
Ook op RC Universe raden ze mij dat aan.
Echter als je vanaf het begin leest dan zie je er diverse vliegen met een 12kg turbine en dat schijnt prima te vliegen. Iets meer dan half gas is al schaal, met volgas is er zonder probleem loops etc. te draaien.
Echter is de tendens dat het altijd overpowered moet zijn :roll:
Ik zal wel zien hoe het uitkomt, een L-39 met 16kg turbine komt los vanaf gras in 40mtr, ah dan mag ik met m`n 12kg wel op 80 mtr zitten ;-)
En op Deelen als ik daar straks ook mag jetten heb ik zeker genoeg baan voor me :lol:
Maar hij moet ook vanaf de "kleinere grasvelden" te vliegen zijn
Kan er altijd nog een 14 of 16 kg inblijft mijn F15 ook volledig vliegklaar..............
Vergelijk het ook even met de F15, die verliest zelfs nog wat stuwkracht door het broekstuk, in de L-39 zit maar 1 pijp dus is de turbine weer wat effectiever en kan het startgewicht dus wel iets hoger liggen ;-)
Kist zal ook zo basic mogelijk opgebouwd worden, geen Emcotec of wat dan ook aan boord gewoon m`n Jeti R14 ontvanger met Jeti Max Bec 2D als stroomvoorziening met 2 LiPo`s voor een constante 6V voedingsspanning )mits ik echt veel gewicht in de neus nodig heb dan zou ik nog naar 5 cellen batterijen kunnen.
Een mooier maatje was wel de C&C Models L-39 Light geweest, is schaal 1:5,5 (ipv 1:5) en een stuk lichter gebouwd:
![]()
Die striping is trouwens wel helemaal GEWELDIG, maar jah, deze lag nog op de plank en is dan beter geschikt als demo model ;-)
Grt,
Berto.
Ik lees net je draadje pas, Gefeliciteerd met een heeeeeele mooie kist. Die van C&C heb ik ook al gezien en me eraan vergaapt. Misschien een mooie opvolger voor de sting.
gj