Jetbrett EDF

Discussie in 'EDF forum' gestart door raymon, 13 okt 2013.

  1. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Ik heb de aantekeningen teruggezocht die ik voor de nieuwe eigenaar van mijn jetbrett gemaakt had.
    Uitslagen: Up 9mm, down 8mm 35% expo
    Rol up 7mm down 6mm 45% expo

    Hier vloog ik mee en had ruim voldoende uitslag.
     
  2. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Top Emanuel Ik ga deze instellingen overnemen bedankt voor de moeite , ik laat wel weten of en hoe hij vliegt.
     
  3. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Succes met de eerste vlucht. Gezien het forse gewicht is een bungy launch aan te bevelen, daarmee loop je het minste risico. Gooien kan als je iemand hebt die dat echt goed kan. Beide rolroeren staan een paar mm omhoog in neutraal stand, dat hoort zo bij deze vliegende vleugel. Hoeveel hangt af van de bouw, als de achterlijst volgens tekening is geplaatst staat deze ook iets omhoog en hoeven de roeren niet zo ver omhoog. Staan de achterlijsten vlak dan heb je wat meer reflex in de roeren nodig. Op de tekening is dit ook te zien. Wat voor aandrijving zit erin?
     
  4. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ik ga hem ook met jouw idee bungee wegschieten bijna alles wordt ermee weggeschoten gaat erg goed , de setup is de wemotec 9blads evo met een dr mad 3000kv op 4S 4000mah 100A esc , er kan een lichtere lipo in maar deze zat erbij , En wil dit eerst proberen ivm lange vliegtijden , hij komt strak tegen de achterkant en dan is het CG precies goed nog .

    Mvg André
     
  5. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Klinkt als een prima setup. Succes met de maiden! Laat je het filmen?
     
  6. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Ik zal vragen of iemand het filmt , het weer ziet er voorlopig niet veel bijzonder uit helaas , dus alles maar afbouwen.
     
  7. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Vandaag gevlogen niet gefilmd ,daar was het weer niet goed genoeg voor, vliegt erg goed beide rolroeren inderdaad een paar mm omhoog en hij vliegt als op rails
    het vermogen met deze setup gemeten op de grond is 58A en bijna 900watt dus niet extreem maar kan nu wel met een 4000mah ruim 4,30min vliegen
    en heb dan nog 13% in de lipo over , dus wel iets zwaarder maar daar merk je niets van.
    de wemotec loopt als een zonnetje met de Dr-Mad motor
    bungeehaak ongeveer een 12cm (naar voren) vanaf het zwaartepunt teveel naar voren gaat hij niet de lucht in.
    snelheid nog niet gemeten maar gaat mooi voorruit , blijft natuurlijk EDF en een vrij dikke vleugel
    er is ook een tekening beschikbaar voor 2 motoren op de Jetbrett
    http://www.ebay.de/itm/Bauplan-Jetbrett-Modellbau-Modellbauplan-Nurfluegel-/180823028719
     
  8. Emanuel

    Emanuel

    Lid geworden:
    9 feb 2011
    Berichten:
    1.731
    Locatie:
    Waalwijk
    Mooi dat hij zo goed gevlogen heeft. Ik vloog met max 1500 Watt en maakte vluchten van meer dan 5 minuten op een 5s 3300. Kwestie van af en toe vol gas en daarna even lekker uitzweven. Dat gaat met een jebtrett heel lekker omdat hij een goede stroomlijn heeft. Vol gas zonder aanduiken haalde ik 211Km/u volgens mijn pito buis meter. Je hebt erg veel vermogen nodig om nog harder te gaan.
     
  9. Adop

    Adop

    Lid geworden:
    22 jun 2007
    Berichten:
    1.264
    Locatie:
    Putten
    Dat gevoel had ik ook al want 3/4 gas of volgas maakte niet zo heel veel uit wat snelheid betreft, de 4.30min is bij mij dat ik het gas er continue op heb dus niet de totale vlucht , 1500watt is natuurlijk wel erg mooi maar ruim 80A zou bij volgas dus een kleine 3.30min betekenen , ik zal binnenkort eens de snelheid meten ik haal die 211km lang niet denk ik maar ben benieuwd hoeveel verschil erin zit wat snelheid tov vermogen is.
     
  10. Rob.M

    Rob.M

    Lid geworden:
    13 mei 2013
    Berichten:
    254
    Locatie:
    Tolbert groningen
    Hoi.

    Vraagje is er iemand die dxf of solidworks bestanden heeft van de jetbrett edf? Heb zelf een aantal jaar terug een jetbrett 1 gemaakt. Die ligt nu te verstoffen en wil daar een edf romp voor willen maken. Heb zelf een cnc frees. Heb niet de intentie om er een productie model van te maken.

    Gr Rob


    Verzonden vanaf mijn iPhone met Tapatalk
     

Deel Deze Pagina