Na vele probleemloze vluchten met De ASK21 met P160 erop ben ik enkele weken geleden weer op een probleem gebotst.
Het toerental van de motor was onstabiel, bij volgas minderde hij zonder reden en plots flameoute hij.
Op de grond eens opgestart met GSU eraan gekoppeld en gezien dat het weergegeven toerental niet overeenkwam met wat de turbine deed.
De cover erafgenomen om de toerentalsensoren te controleren, en wat bleek, alles was nat van kerosine.
Dan heb ik maar alles mooi gereinigd en ontvet en intussen de slangetjes vervangen om het lek te elimineren.
2 vluchten later heb ik hetzelfde probleem.
Het ding terug open en, jawel opnieuw alles nat.
Een fijn ijzerdraadje aan de feul en smeringinlaat gedaan om zeker te zijn dat het daar niet kon lekken en op de grond zonder cover doen draaien.
Alles leek Ok ik kan nergens een druppel Kero zien lekken.
Weer enkele vluchten later hetzelfde prbleem.
Opnieuw opengedaan en alles met Festo koppeligen gemonteerd, maar enkele vluchten later lijkt ook dit niet te helpen.
Ik heb intussen al meer dan 10 keer de turbine op de grond zonder cover laten lopen maar kan niet echt het lek vinden.
Het zijn waarschijnlijk maar enkele druppels die vrijkomen, maar door de turbelenties in de vlucht vliegen ze rond op de electronica.
wie weet raad?
grtz A