Jeti 2.4 Rsat voor draadloze verbinding met Phoenix sim

Ik weet even niet waar ik dit moest plaatsen maar het gaat om de draadloze verbinding van mijn zender met de Phoenix sim en de aanpassing die daarvoor nodig is.

Ik wil graag draadloos de Phoenix simulator bedienen met mijn eigen zender (JR Graupner mx-24s met Jeti 2.4GHz module) en daartoe is er de mogelijkheid om de simstick pro te kopen. Deze stick zet feitelijk de pulsen die uit de afzonderlijke servo kanalen van een ontvanger komen, om in het juiste ppm (pulstrein) signaal.

Echter had ik nog een Jeti 2.4 Rsat liggen waar dus het benodigde ppm signaal al op de uitgangsklemmen staat, tenminste, zo dacht ik .....
Dat uitgangssignaal aan de ingangen van de Phoenix dongle aangeboden en de ontvanger van spanning voorzien. Vervolgens Phoenix gestart en daar bleek het signaal toch niet herkend te worden !
Na controle met de oscilloscope bleek daar een positief ppm signaal uit te komen. Dit vergeleken met de trainer uitgang van mijn zender en verhip, daar komt dus een negatief ppm signaal uit !
Na even rondsnuffelen kwam ik daar het transistorschakelingetje tegen (zie foto) dat de pulsen inverteert. Dat gebouwd en gechecked op de scope, ja prima negatieve pulsen. Daarna tussen de Rsat en de dongle geplaatst, waarna de pulsen door Phoenix direct herkend werden.

Kortom, met een transistortje en een paar weerstandjes een prima draadloze simulator verbinding met mijn zender gemaakt !

Voor de opvolger van de Jeti Rsat (Jeti 2.4 Rsat2) bestaat er een software update die de pulsen inverteert, hier meer informatie : Jetiforum :: Thema: invertiertes PPm Signal für RSAT 2 (1/1)

gr
Bas

full

full

full

full

full

full

full

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een zelfde zender en iets andere sateliet ontvanger, welke ik wilde gebruiken voor draadloos leraar leerling. had er een 3.5 mm jack aangemaakt, maar de leraar zender herkende geen ppm leerling signaal. kan dat hetzelfde probleem zijn?

Heb ergens gelezen dat JETI op verzoek een aangepaste versie van de firmware voor de Rsat levert die een geïnverteerd uitgangssignaal geeft.

Helaas vind ik daar nu niets meer over...

@ Vinnie: ja, dat zou goed kunnen, maar dan moet je toch het signaal gaan bekijken met een scope ...

@ n.p.s. : zie link in het start draadje ... maar wel alleen voor de Rsat2 ...

gr
Bas

Even een vraagje, je hebt geen last van een vertraging?
Ik had in een leraar/leerling systeempje last dat het PPM signaal niet "hard" genoeg was en er dus regelmatig pulsen wegvielen.

En hier nog de PPM inverter van TX2TX met uitleg
http://users.belgacom.net/TX2TX/tx2tx/english/tx2txgb2.htm

GJ

Nee geen enkele last van vertraging. Het zijn pulsen van milliseconden dus die transistor is niet kritisch in deze. Heb net nog een uurtje 3d geoefend op de sim maar geen enkel verschil tov de bedrade zender.
Gr bas

Zou ik is moeten kijken, misschien heb ik op de zaak nog een oude. Welke instellingen moet ik aanhouden o die mooie ppm stroom te krijgen?

Back