Jeti Duplex 2.4GHz

Ik heb ook gekeken (en in mijn handen gehad) naar de Graupner MC-32 Hott maar waar Graupner zijn best heeft gedaan om alles zo goedkoop mogelijk uit te voeren is het bij de DC-16 juist het tegenovergestelde, alles straalt kwaliteit en degelijkheid uit, dit is zeker een blijvertje ;)

hier de mc32 en mx20 hott, beide echt prachtige zenders IMO, die blijven zeker;) de oude zenders met jeti gaan eruit:)

Ach, als je de DC-16 in je handen hebt gehad piep je wel anders denk ik ;)

Heb de Graupner MX-20 / Futaba T12FG (ook een hele fijne maar door het gemis van telemetry wat outdated) en zoals ik al zij de MC-32 even mee lopen spelen.

Wat mij opvalt aan de MC-32 is dat de stuurknuppels een exacte copie zijn van de al imo ondermaatse (in deze prijsklasse) knuppels in de MX-20, de schuif en draai pots gaan ook veeeels te licht en voelen incl. de schakelaars erg goedkoop aan, en de uitklap bare draagbeugels slaan de plank helemaal mis, deze zitten gelijk aan de achterzijde met dus het totale zender gewicht voor de beugels wat ze dus totaal onbruikbaar maakt.

Nee, als we het over technische en mechanische kwaliteit gaan hebben is de DC-16 echt een bloed mooie zender die zijn gelijke niet kent en ook nog eens minimaal €200,00 goedkoper als de MC-32 ;)

Software matig heb ik nog geen oordeel omdat ik de jeti nog moet leren kennen, maar wat ik tot nu toe zie zit dat ook wel goed.

Ben het helemaal met je eens heb een 14mz en de 12 fg maar doen onder de dc 16

14 gaat er uit 12 hou ik is omgebouwd naar jeti en voor mijn fasst ontvangers

Iemand interesse in een 14 mz

Al een ouder topic maar heeft iemand een schema om een jeti tu2 in te bouwen in een mx22 icm schakelaar om te switchen maar 35mhz?
Waar haal je de aansluitpunten vandaan om hem aan te sluiten?

Hallo Gavel,

Als je me via pb je e-mailadres stuurt kan ik je een ombouwhandleiding sturen. Is wel in het Duits en voor een MX16s, maar ik vermoed dat ie vergelijkbaar is met de MX22. Misschien heb je er wat aan.
De schakelaar voor switchen naar 35 mHz moet je aan de tu2 module solderen en ik geloof dat de jumper anders moet, maar er vast op het internet wel een handleiding voor de jeti tu2 module te vinden. Ik vraag me alleen af of er in een MX22 wel genoeg ruimte is voor de tu2 module en de 35 mHz module. In de bovengenoemde handleiding wordt de 35 mHz module vervangen door de tu2 module.

groet kjel

Gestuurd en ik heb hem even opengemaakt en idd is er te weinig ruimte. Ik heb ook nog een x 3810 met veel modellen er in en misschien kan ik die er voor gebruiken. Mooiste is een los moduul tg2 om te gebruiken maar daar kan ik niet meer aankomen. Ook de modellen backuppen daarvan en naar de mx22 over zetten zal denk ik niet gaan

Leuk is redelijk dichtbij . Mooie locatie. Zit nog even anders te denken om in het 35mhz modul alleen de aansluiting te houden en daar een tu2 module in te bouwen. Evt met antenne daarop monteren zoals het tg2 moduul. De aansluiting voor het moduul in de zender heeft een ppm , plus en min dus dat zou voldoende moeten zijn om die aansluitingen te gebruiken voor het jeti tu2 2.4 ghz moduul

Back