Jeti mixen roeren en motoren

Ja, een mixer waarvan de werking analoog wordt beïnvloed om de werking van het roer op de motorsturing bij toenemend vermogen te verminderen.

Dit gaat toch over JETI.
Ik begin me steeds meer te ergeren aan het feit dat bepaalde topics die over een onderwerp gaan vollopen met zaken die niks met het topic te maken hebben, maar alleen maar gaan over hoe een ander systeem werkt en/ of al dan niet beter is.
Waarom niet posten in het topic waar het thuishoort.

Iemand stelt een vraag hoe je dit met Jeti zou oplossen. Twee mensen doen de moeite om een oplossing te zoeken in een (qua functionaliteit) vergelijkbaar systeem.
Graag gedaan.
En waar ergens zag jij een waarde oordeel over het ene systeem versus het andere?

Ik vind ook dat er enorm wordt afgeweken van het uiteindelijke onderwerp , zo moeilijk is het niet om een nieuw topic te openen .
Als iemand later meer over datgene zoekt waar jullie nu mee bezig zijn gaat hij/zij niet zoeken in het/dit Jeti onderwerp .
Op deze manier wordt het forum een grote onoverzichtelijke brij van eh , nou ja eigenlijk niks dus.
Uiteraard helemaal top :thumbsup: dat je iemand wil helpen met zijn vraag/probleem , even een nieuw topic openen en je helpt tegelijkertijd meerdere mensen ( = win win) :)

H :D

Beetje raar als ik een nieuw topic moet openen om een vraag van iemand anders te beantwoorden, vind je niet?
Maar toegegeven, het kan meer gefocust. Als er een moderator langskomt kan deze misschien het draadje over de twee-motorige boot even afsplitsen.

Voel me een beetje aangesproken en wil graag even reageren. Dit item begint met een vraag. "Wat zijn de ervaringen met de Jeti DS-12". Er moet blijkbaar een aankoopbeslissing worden genomen . Dan is het niet zo vreemd dat er ook wordt gevraagd of een bepaalde wens met de Jeti DS-12 kan worden gerealiseerd. Dat ligt in dezefde lijn. Daar ben ik op ingegaan, maar kon in eerste instantie geen oplossing bedenken. Dat er dan een gebruiker van een ander systeem komt met een oplossing, met zelfs de opmerking er bij dat die naar Jeti moet worden vertaald, daar ben ik alleen maar blij mee. Het geeft aan dat er wordt meegedacht. Vindt wat er gebeurd niet zo erg. Het gaat in beide gevallen om informatie voor een mogelijke aankoop die afhangt van de prestaties van het systeem.

Laatst bewerkt:
de "Moderators" zullen het wel druk hebben ?

Ik vind ook dat er enorm wordt afgeweken van het uiteindelijke onderwerp , zo moeilijk is het niet om een nieuw topic te openen .
Als iemand later meer over datgene zoekt waar jullie nu mee bezig zijn gaat hij/zij niet zoeken in het/dit Jeti onderwerp .
Op deze manier wordt het forum een grote onoverzichtelijke brij van eh , nou ja eigenlijk niks dus.
Uiteraard helemaal top :thumbsup: dat je iemand wil helpen met zijn vraag/probleem , even een nieuw topic openen en je helpt tegelijkertijd meerdere mensen ( = win win) :)

H :D

Beetje raar als ik een nieuw topic moet openen om een vraag van iemand anders te beantwoorden, vind je niet?
Maar toegegeven, het kan meer gefocust. Als er een moderator langskomt kan deze misschien het draadje over de twee-motorige boot even afsplitsen.

Even een kleine achtergrond over hoe de moderators werken:
ALS we door een draadje lezen, en we komen misstanden tegen, lossen we dat op.
Dat zijn dan de duidelijke dingen. ontsporingen, spam, etc.

Over de richting waar een draadje heen gaat, dat ligt in handen van de topicstarter.
Hij/zij is leidend in het draadje. hij/zij is immers ook degene die het onderwerp bepaald.
als hij/zij opeens een vervolgvraag stelt over wat voor accu erin gaat bijvoorbeeld.. grijpt niemand in.
tenzij het een waardevol informatiestukje wordt, dan kan er gekozen worden om een draadje af te splitsen.
maar, dit gebeurt op aanvraag.. ga ik of mijn collega's niet zomaar ongevraagd doen.

vanaf het 1 komt het ander. Vaak rolt het ene onderwerp vloeiend door in het andere.
zo is het bijvoorbeeld erg ongewenst als een beginnend hobbyist voor iedere vraag een nieuw topic opent.
heb je in een week 30 topics van 1 persoon, met allemaal 2 reacties erin.
meestal passen we dan de titel aan naar iets algemeners. en past alles onder 1 noemer.

Normaal gesproken doen we dit op aanvraag van de topicstarter.
hier heb ik het even gedaan op aanvraag van een ander.
als de TS het er niet mee eens is, zet ik dit weer terug..

Hoop dat ik over het terugzetten ook iets mag zeggen.

Ben het er niet eens met de afsplitising en hoop en verwacht dat het weer wordt teruggezet. De vraag over de aansturing van twee motoren en een roer heeft een duidelijke link met een aankoopbeslissing (als het mogelijk is dan overweeg ik een aanschaf). Dat is precies waar het oorspronkelijke item over ging. Vragen over het systeem wegens een mogelijke aanschaf.

In dit geval is er uitgebreid over gediscussieerd omdat de vraag niet zo eenvoudig was te beantwoorden. Van gebruikers van andere systemen is hulp gekomen voor het vinden van een oplossingsrichting, die er ook is gekomen.

In mijn ogen gaat het nog steeds om een nu beantwoordde vraag, die verband houdt met een aankoopbeslissing, die prima past in het oorspronkelijke item.

we hebben de voors.. tegens...
50-50..
dan kan ik niet veel anders zeggen dan dat de ts bepaald..

Vanuit de mod kant maakt het iig niets uit.
@Witwas : de 2 topics zo laten, of het oorspronkelijke topic herstellen?

Mannen

Als ik het allemaal lees, ben ik dus ook een beetje schuldig. (goed bedoelt :) )
Ik dacht er komt zoveel kennis samen in het draadje "Jeti DS-12", dat ik de vraag daarom in het eerste draadje gesteld hebt.
Zodat de kennis bij elkaar blijft.
Maar ben blij met de uitkomst, en inderdaad Nico het zal mijn keuze bepalen wat ik ga kopen.

En "Helikapoter" ik heb bewust gekozen voor het Jeti DC-12 Topic, dat vond/vind ik makkelijker retour zoeken.
Want er staat in dat soort draadjes erg veel relevante info, maar dat vind ik.

PS: Student, dank voor het aanmaken van dit draadje.

Hoewel ik dit zelf ook zelf had gekund, maar voor mij bewust keuze.
Kijk naar het draadje over de "Jeti DS/DC-16, wat in mijn optiek erg informatief is.
En het is prettig retour lezen, net een boek.
Het zou inderdaad een pracht optie zijn als zo'n draadje opgedeeld zou kunnen worden in hoofdstukken, van info.

Groet Peter

in feite is dit officieel ook offtopic.. maar wel een mooi vervolgverhaal :D

Alles valt en staat hoe je het indeelt.
Ik ben zelf een "normale" mod, qua typen en manier van topics maken heb ik dezelfde mogelijkheden als alle andere gebruikers.
Alleen, omdat ik mod ben, kan ik altijd mijn eigen posts veranderen.
een andere gebruiker zal dit via de mods even aan moeten vragen.

ik heb zelf ooit dit topic gemaakt:
https://www.modelbouwforum.nl/threads/algemene-technische-kennis-faq.160372/
in de beginpost heb ik snelkoppelingen gezet naar de andere hoofdstukken, oftewel posts.
dit doe je door helemaal onderaan een post te kijken, daar staat een post nummer. #30, in dit geval.
druk daarop, en hij verwijst in 1 keer naar die post.
zet die link in je "inhoudsopgave", en je kan vanaf de startpost in 1 keer doorlinken.

wat je wel in de peiling moet houden: ik kan geen posts op een andere tijd plaatsen.
wat ik daarmee bedoel, het forum sorteert op tijd.
als ik vanaf verschillende draadjes posts in 1 draad samenvoeg, gaat alles op tijd staan, terwijl een andere volgorde misschien handiger is.

Om het verhaal compleet te maken zou ik dezelfde vraag graag werkend hebben in een X20
Ik kom er niet helemaal uit…. Het mooie is dat ik deze functie geschakeld wil hebben…

normaal:
  • Gasstick bedient beide motoren identiek (2 regelaars elk op 1 kanaal en gemixt)
  • Richting stick bedient de roerservo
Een Schakelaar omhalen en’
  • Gasstick bedient beide motoren
  • Richtingsroer stick stuurt roer aan en laat bij meer uitslag de motoren omgekeerd van elkaar draaien voor een korte draaicirkel
Hoe krijg ik dat in een X20 tandem

als je wilt dat ik hiervoor een nieuw topic open dan gewoon aangeven he

Misschien vragen in het Ethos X20 draadje?

we hebben de voors.. tegens...
50-50..
dan kan ik niet veel anders zeggen dan dat de ts bepaald..

Vanuit de mod kant maakt het iig niets uit.
@Witwas : de 2 topics zo laten, of het oorspronkelijke topic herstellen?

Mij maakt het niet zo veel uit maar denk dat je best het zo laat, heb ondertussen een DS24 :-)

voor wat het nog waard is dan:

je kan in de DS12 in de "free mixers" inderdaad de mix verhouding beinvloeden met een proportionele gever.

Steven.

Back