Jeti Rex 5 Plus - MPD of niet?

Ja. Voor €8 zou ik niet moeilijk doen, als je daar de vervelende tikken, die sommige mensen met die Jeti ervaren kan uitsluiten zou ik dat zeker doen.

Je kunt een PCM ontvanger ALLEEN gebruiken als je zender ook PCM kan uitzenden. Daar komt bij dat de soort PCM code die gebruikt wordt OOK eender moet zijn anders werkt het nog niet. Stel je hebt een Graupner zender die PCM code kan uitzenden. Dan kan je ALLEEN een Graupner PCM ontvanger gebruiken en geen PCM ontvanger van een ander merk!!!
Als je de "standaard" zenderset hebt gekocht die bij de terry "hoort" dan kan je volgens mij GEEN PCM ontvanger gebruiken omdat de zender geen PCM code uit kan zenden. Ik kan het fout hebben dus als je het zeker wilt weten dan moet je in de handleiding kijken of je over kunt schakelen naar PCM.
Ik heb even op de link van je gekeken. Dit zijn beide JETI ontvangers en die zijn er voor zo ver ik weet niet als PCM ontvangers te koop. De door jou aangegeven ontvangers zijn beide PPM ontvangers dus geldt het bovenstaande niet voor jou.
Het verschil tussen deze twee is dat in de PDM ontvanger een microprocessor de kwaliteit van het signaal dat van de zender komt in de gaten houdt. Wordt er te veel storing ontdekt dan wordt het signaal niet meer verder doorgegeven aan de decoder en zal de microprocessor daar een eigen signaal voor in de plaats sturen. Dit vervangingssignaal komt overeen met het laatste wel goed ontvangen signaal. Alle servo's zullen dus in de stand blijven staan die ze hadden net voordat de storing begon. Zo gauw er weer een goed zendersignaal wordt ontvangen wordt dit weer doorgegeven en kan je weer normaal sturen. Het is dus een vorm van storingsonderdrukking die wel eens handig kan zijn.
Aangezien het prijsverschil maar klein is, is een keuze voor een beetje extra zekerheid geen slechte keuze.

prima ontvanger die Jeti
ik heb er zelf 8 nooit problemen mee gehad

nu die nieuwe PDM zou ik zeker doen

"de ontvanger leert de vingerafgdruk van je zender kennen"

dus minder kans op storing

maar het is zeker geen PCM

Ik heb zelf ook al een jeti rex5 van conrad, en ik ben er bijzonder tevreden mee (lekker kort antennetje!), maar bij bichler zag ik em een stuk goedkoper. Zou en dan zo zijn dat die van conrad de nieuwe versie is? Of was dat gewoon de oude met een beetje een kromme prijs? Dat ga ik nu in ieder geval even uitzoeken. Bij die van conrad geeft geen van de kanalen een enkele kick als ik de zender uit zet. :P mischien wassie daarom wel 42 euro.

Enne, 1 van de 2 in die link die ik gaf, is WEL PCM denk ik hoor.
Modellbau Bichler zei:
Der REX 5 Plus MPD 5-Kanal Empfänger ist mit einem sog. inteligenten Decoders der bei manchen Parametern den Empfängern des PCM Typs ähnelt bestückt. Dieser prüft das Eingangssignal und bestimmt die Ausgangsimpulse an den Kanalausgängen. Kurzzeitige Ausfälle des Empfangssignals werden eliminiert, dadurch üblicherweise entstehende Zuckungen oder Brummen der Servos tritt nicht mehr auf.

Mijn duits is zo goed als mijn zwahili, maar volgens mij staat daar dattie PCM ontvangt? Mijn Futaba Fieldforce 6 kan kiezen tussen PPM of PCM, maar of et ook compatible is met et spul van jeti? :?

Voor de nieuwsgierige: Mijn vader begint nu ook de vlieg kriebels te krijgen, dus leek et me leuk om em eens aan de terry te zetten, die al n eeuwigheid op de kast staat te wachten om gebouwd te worden. ;)

Alweer een ontvanger met Berg technologie??

Berg, MZK, Schulze, Castle creations en nu dus ook Jeti?

Hij is wel goedkoper als de MZK Sexta. (wel een kanaaltje minder)

Och, voor die parkflyer meuk die ik vlieg. :P Daarmee kun je met 5 kanalen al zwaar gek doen hoor. ;) Alle assen, en dan nog retracts of een bombdrop frutseltje. :P Ik ben dr heel tevreden over. Vooral et korte antennetje boeit mij enorm. Et ding haalde et einde van mijn picojet wing nieteens. :D Zo zonder bungelend draadje vind ik vliegtuigen zoiso n stuk mooier. Mijn space scooter vliegt op een pico4/5 van multiplex, en daardoor heeft ie een hele sleepkabel aan zn kont hangen, das echt geen gezicht. :lol: Maarja, ik weet er geen blijf mee, dus bungelen maar. ;)

is GEEN PCM!!! ze noemen het alleen omdat die MPD techniek hetzelfde resultaat geeft, ongeveer ;)

Berg, MZK, Schulze, Castle creations en nu dus ook Jeti?

Ja, en Hyperion. Ook Berg in licentie met TSR en DSP. 'K heb er eentje liggen en dit dingetje weegt nog een grammetje minder dan de Jeti. Lijkt goed te werken, nog geen echt gekke dingen mee gedaan, als dat wel gebeurd is zal ik het laten weten.

Terug naar de Jeti's. Ik had er wel wat problemen mee (tikken van het ernstiger soort), maar vlieg er nu al een jaar mee. De jeti's met signaalherkenning heb ik nog niet gebruikt. Gezien de problemen die ik had lijkt het wel interessant. Een nadeel van dergelijke systemen is echter wel dat ik de tikken nog zie, wat mogelijk met de digitale signaalbewerking niet het geval is. Je onderkent de grenzen van je bereik zodoende mogelijk niet.

Mijn Duits is redelijk en als ik het vertaald staat er dat die ontvanger "net als een PCM ontvanger" de laatste wel goed ontvanger signalen onthoudt. Op deze manier worden storingen geëlimineerd. Het is echt geen PCM ontvanger maar een PPM ontvanger met een toegevoegde microprocessor die de genoemde truckjes verzorgt. Wat overigens niets afdoet aan de kwaliteit van deze ontvangers.
Als Jeti wel PCM ontvangers zou maken dan moeten ze een aantal verschillende maken. Voor elk merk een andere en voor sommige merken 2 verschillende want de PCM systemen zijn onderling NIET uitwisselbaar.

Ja voor dat beetje geld meer zeker doen. Die dsr ontvangers doen het redelijk goed. In ieder geval een stuk beter die standaard ontvangertjes.

Ik heb nog een gewone leggen die mag je voor 25 euri hebben ex verzendkosten. :P

Moah ik pak toch liever veiligheid. :P Ik ben net terug van et avond vliegen met een "oude" REX5 in mijn picojet, en ik weet niet helemaal waar ik de heel somse hik van de motor aan moet verweiten. Soms is et net offie n klein stootje krijgt van radio ruis. Ik koop nu zon nieuwe, en dan zal ik die eens in mijn picojet doen. Als ie dan niet meer hakkeld, weet ik genoeg. ;)

Bovendien moet ik 40Mhz hebben (jaja..:roll:). Dikke kans dat de jouwe 35Mhz is. :)

ja je heb gelijk de mijne is 35 mhz.
en ik vlieg er om dezelfde reden niet mee.
Maar voor een parkflyer is hij goed genoeg.
Maar voor het snellere werk zou ik hem ook niet nemen.
Bedankt voor je snelle reacktie

Back