Jeti Rex-5 "warmte stress" ??

Hoi allemaal,

Wie komt volgend probleem bekend voor,

Jeti Rex-5 ontvanger geeft veel storing bij hoge luchtvochtigheid & warm weer :evil:

Afgelopen week (week 23/2003) heb ik bovenstaand euvel geconstateerd bij twee van mijn Jeti Rex-5 ontvangers Is dit iets structureels??

Uw reakties zijn welkom :wink:

Heb die week in Frankrijk gevlogen, net geregend en warm. Heb geen storingen ervaren... maar ik zeg nooit nooit.

Ik gebruik alleen de rex 5 dus ik laat het je weten als ik ook storingen ervaar.

heb deze ontvanger in de F-117 Nightstick zitten die geheel met zwarte oracover is bespannen en heb tot nu toe nergens last van. ontvanger ligt ook nog eens op een met alufolie bekleedde accubak.

ikke eergister wel storing met m'n pibros400... zal eens kijken of een condensator over de polen wonderen doet. Vliegt niet echt relaxed namelijk.

(heb storing volgens mij ook in 'niet warm weer' hoor, maar weet dat niet zeker, zal er eens op letten)

o, en er zit een azzar antenne aan, ook geen onbelangrijk detail ;)

Nog ff wat xtra info,

Ik had de Rex-5 ingebouwd zitten in m'n TwinJet, voorin naast de regelaar! (kan niet anders) werkte altijd goed tot vorige week.

Ik heb nu een ACT Multi Scan ingebouwd, en 't ding werkt zonder problemen. De antenne van de Multi Scan is trouwens wel een stuk langer dan die van de Rex-5 :?

Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat men een condensator over de akku aansluitingen van de regelaar zet om het pieken van de akku tegen te gaan.

Iemand hier wat meer ideeen over??

Appie

Appie zei:
Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat men een condensator over de akku aansluitingen van de regelaar zet om het pieken van de akku tegen te gaan.

zou ik niet doen, kan me niet voorstellen dat die dingen een oneindige weerstand hebben (niet geleiden). dus zou hij je accu continu (langzaam) onladen.
maar misschien heb ik het wel helemaal mis hoor

Appie zei:
.....Wat ik ook wel eens gehoord heb is dat men een condensator over de akku aansluitingen van de regelaar zet om het pieken van de akku tegen te gaan.........

Over de BEC kant (de 5V) een dikke Elco, zou mogelijk kleine dipjes in de spanning kunnen opvangen....(of iets gecmpliceerder een kleine backup accu (4x 50Mah NiCad of 120Mah NiMh, beide ca 3,5 gram per cel), moet liefst wel beveiligd worden met een klein beetje electronica)...

@Appie
Regelaars voor borstelloze motoren hebben een flinke condensator aan de accukant, behalve de nieuwste Schulze regelaars. Is je motor ontstoord: drie condensator en een Schottky diode?

@Joost
Elco's zijn eigenlijk de naam 'condensator' niet waardig ;) maar over die ontlading hoef je je, zeker als je het vergelijkt met de motorstroom, helemaal niet druk te maken.

@Ron,
Als alles zonder ingeschakelde motor storing geeft, kan het dan ook veroorzaakt worden door het niet ontstoren van de motor??
En zoja kan je dan de bijbehorende theorie uitleggen.

@Appie,
We kunnen altijd nog even de situatie testen (met warm weer) en dan de stroomvoorziening middels een losse ontvanger accu.
ALs het probleem dan verholpen is kunnen we verder nog kijken naar een dikke Elco over de accu aansluitpolen, of een andere regelaar etc. etc.

(En je weet het, als een REX5+ niet goed is: inleveren en je krijgt een nieuwe retour :wink: )

@Dirk
Elco's zijn gewikkeld, relatief hoge inductie. Mijn opmerking had niet betrekking op lekstromen.

@Appie
Als je ook storing krijgt zonder dat de motor loopt, ligt het niet aan het ontbreking van die 3 condensator en Schottlky diode.

@Ron,

De condensatoren ontbreken ook niet!! Volgens mij moet het wat met de regelaar (Slim 40) te maken hebben??

Appie

Back