Jetiger voor beginner onder begeleiding?

Bixler 2 was idd het idee incl flaps.. ook eens leuk voor mij aangezien ik nog geen model met flaps heb gehad.

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik heb zelf een HobbyKing Durafly T-28 Trojan, ook mijn eerste vliegtuig. Ziet er goed uit, kan snel zowel als langzaam. Ik had nog geen Simulator ervaring, ik heb een aantal keer de Bixler 1.1 gevlogen van een vriend. Maar ik wou die niet kopen omdat me op den duur te saai zou lijken. Een jet lijkt me echt te snel voor een een beginner, Maar de Trojan is echt een hele goede keuze. En ook nog eens 6 kanaals.

HobbyKing Durafly T-28 Trojan
Vlieg je die van gras? Lijken me daarvoor erg kleine wieltjes.

Zowiezo lijkt het me geen beginnerskist.
Hoewel ik het idee heb dat de fabrikanten er vanalles aan doen om de vliegeigeschappen te verbeteren om een groter publiek te trekken. Ik heb zelf vrij recent een Corsair van Parkzone gekocht die vliegt als een trainer.

Vlieg je die van gras? Lijken me daarvoor erg kleine wieltjes.

Zowiezo lijkt het me geen beginnerskist.
Hoewel ik het idee heb dat de fabrikanten er vanalles aan doen om de vliegeigeschappen te verbeteren om een groter publiek te trekken. Ik heb zelf vrij recent een Corsair van Parkzone gekocht die vliegt als een trainer.

Ja ik vlieg van gras, kan net. Met landen moet je wel oppassen dat je niet te hard gaat en echt heel rusig en precies met beide achterwielen tegelijkertijd land anders verbuigen die stangen.

En ja, het is waar dat veel mensen het geen beginnersvliegtuig vinden.
Ik dacht dat ik het wel aan kon om een wat lastiger vliegtuig te kopen. Het is gebleken dat het een goede keuze is geweest. Ik heb altijd al als klein kind met speelgoedvliegtuigjes gevlogen, ik heb ook al een paar jaar hiervoor begonnen met heli's. Ik vlieg nu dan ook een Fixed pitch heli.

Ik begreep ook altijd al hoe vliegtuigen precies werkte en speelde (en nog doe het nog steeds af en toe) Microsoft Flight Simulator X. Ook heb ik al een aantal keer met de bixler van een vriend van me gevlogen wat me vrij gemakkelijk af ging. Daarom ben ik toen gegaan voor de T-28. Het is inderdaad soms wel lastig (vooral met wind), maar dat vind ik juis leuk :)

Lastig gaat ook idd, ik zelf heb mijzelf leren vliegen met de jetiger.. Misschien niet de meest ideale trainer maar het is me toch gelukt zonder één enkele crash. Moet wel bekennen dat ik al veel heli en simulator (realflight G6) ervaring had.
Ontopic: ik heb deze week een flying wing scratchbuild (span 1m) afgemaakt, al paar keer gevlogen en moet een goed genoeg lestoestel wezen. (ook een mooie vliegtijd van 30 min.) Dus ik laat mijn neef een uur of 2 aan de kabel en we zien daarna hoegoed het hem afgaat en of hij eventueel direct een moeilijker vliegtuig koopt.

Lastig gaat ook idd, ik zelf heb mijzelf leren vliegen met de jetiger.. Misschien niet de meest ideale trainer maar het is me toch gelukt zonder één enkele crash. Moet wel bekennen dat ik al veel heli en simulator (realflight G6) ervaring had.
Ontopic: ik heb deze week een flying wing scratchbuild (span 1m) afgemaakt, al paar keer gevlogen en moet een goed genoeg lestoestel wezen. (ook een mooie vliegtijd van 30 min.) Dus ik laat mijn neef een uur of 2 aan de kabel en we zien daarna hoegoed het hem afgaat en of hij eventueel direct een moeilijker vliegtuig koopt.

Mooi, succes ermee ;)

Back