Jetjoe 2009

Okee ik ben dus redelijk nieuw in het turbine gebied.
ik weet de basis van een turbine en hoe die werkt.
daarmee is het ook klaar meer weet ik er ook nog niet van.
nou heb ik laats na veel gemail een jetjoe 1400 besteld inc Auto start Fadec.
na enige twijfel van mijn kant en een Hele goede gebruikte Jetcat p120 toch de jj Proberen te cancelen nog,,
maar helaas hij was al verstuurd kreeg ik te horen.
okee dan maar even door de zure appel bijten en okee hebben we plots 2 turbines in bezit.
een gebruikte Jetcat,
en een nieuwe Jetjoe 1400
Iedereen weet natuurlijk dat een jetcat prima draait zonder enig probleem.
heb zelf bij maikel een 160 voor het eerst horen draaien paar weken terug en daar was ik echt zeer van onder de indruk. dus daar ga ik het verder ook niet over hebben.
maar de eerste verhalen rond jetjoe waren ronduit zeer slecht te noemen
maar na steeds meer goede verhalen nu zouden toch echt alleproblemen er uit moeten zijn.
en ze zouden erg goed lopen.
Ik ga dus een JJ1400 Testen
Hier bij eerst de gegevens die jetjoe geeft.
Length : 158 mm
Diameter 90mm
Weight 850grams
Thrust idle 0.40kg
Nominal EGT 630Deg C
Fuel Jet-A, Kerosene
Lubricant Turbine oil
Max Thrust 14 lbs ( 6.8 Kgs)

het paket dat ik dus besteld had is dus inc autostart fadec
en running pack.
Wat me wel opvalt en een klein beetje tegen valt is het gebrek van een handleiding.
heb al een mailtje gestuurd en wacht nog op reactie
nou ja voor nu eerst even wat foto`s

485632400_6_c-7w.jpeg

485634469_6_zZRW.jpeg

485641190_6_7OhV.jpeg

485643266_6_mWH0.jpeg

485647691_6_FuW2.jpeg

485648728_6_EMsJ.jpeg

mvg rick