Jetjoe 2009

Ben zelf nog niet zo heel erg thuis in het turbine wereldje (heb net m`n Jetcat P80 draaiende en ook weer open ;-) )
Maar het lijkt dat die JetJoe anders presteert volgens de gegevens, dan de "betere" merken.

Zie net op de site van JJ dat de 1400 maar 7kg stuwdruk heeft en dat bij (waarschijnlijk) max 160000 toeren (en een nominale (dus geen max.) EGT van 630 gr.).

Mijn P80 schijnt bij 117.000 rpm 8kg te halen.
Ik heb 117.000 gedraaid en dan blijft de EGT rond de 600 gr. hangen (geloof ik, max. mag 700 zijn).

Bij JJ halen ze dus die stuwdruk uit HEEEL VEEEL toeren en daarbij een hogere EGT wat weer slechter is voor de motor en lagers uiteindelijk. (redenatie van ene leek ;-) )

Als je die gegevens dus naast elkaar zou leggen, en de ervaringen opo de diverse fora dan is zo`n JJ dus een mindere keus.

Maar daar ben jij nu niks mee geholpen Rick ;-)

Ik zou voor deze motor gewoon een leuk kissie op de kop tikken die weinig stuwdruk nodig heeft zodat je de motor niet op zijn top hoeft te belasten.
Denk dat je dan wel wegkom met veel uurtjes vliegen zonder kostbare schade te maken aan de motor.

Ik blijf het in ieder geval volgen en we spreken elkaar op de MSN wel weer :-)

layout

Hoi Berto.

Jou P80 draaidt met 66mm wielen en de JJ met kleinere wielen, ook de huisdiameter is kleiner, zodoende het verschil in toerental.
600 graden EGT is heel netjes, en eigenlijk normaal vol pot, het streven is een lagere EGT zodat je motor heel snel kan optoeren zonder dat de max temp van 'normaal' 900 graden in het opspool traject, dus optoeren heel snel even hoge EGT en waneer de tor op het bereikte toerental is dan weer +/- 550 600 graden.
En dit moet die kunnen zonder hikken of stotteren.
PS met jou 600 graden kun hem gelijk op 120.000 zetten, no problem.
Heb woensdag nog even bij Luc (P38 Lightning) de P80 van de Hotspot van Peterjan laten draaien en die loopt op 125.000, op z'n sloffen.
Ger.

Laatst bewerkt door een moderator:
Hee Ger,

en kijk zo leert deze Leek ook weer wat :D

Hehe, 120.000 rpm..................
Heb hem met 117.000 gevoeld en dat is voorlopig genoeg ;-)

Verhogen kunnen we altijd nog, eerst eens lekker veel draaien en vliegen :yes:

Hoi Maikel
ff off topic
Ga je er mee stoppen?
Volgens mij heb je alles te koop gezet
Gr Limme

als ik alles te koop moet zetten wat ik heb , heb ik een eigen forum nodig:hammer:

met de aantal dagen per jaar die we kunnen vliegen , red ik het niet (en mijn vliegvriend Koen) om met elke kist te vliegen.
ze zijn niet meer op 2 handen te tellen.
dus ga een beetje inkrimpen.

maar wees gerust , er blijft genoeg over om iets leuks te zien op show's;)

stoppen nooit niet, al zou ik helemaal niet meer kunnen vliegen is er altijd wel iemand die er mee wil/kan vliegen

gr maikel

als ik alles te koop moet zetten wat ik heb , heb ik een eigen forum nodig:hammer:

met de aantal dagen per jaar die we kunnen vliegen , red ik het niet (en mijn vliegvriend Koen) om met elke kist te vliegen.
ze zijn niet meer op 2 handen te tellen.
dus ga een beetje inkrimpen.

maar wees gerust , er blijft genoeg over om iets leuks te zien op show's;)

stoppen nooit niet, al zou ik helemaal niet meer kunnen vliegen is er altijd wel iemand die er mee wil/kan vliegen

gr maikel
en je vliegvriend moet opletten dat ie z'n vingers niet open krabt aangezien ze zéér hard jeuken de laatste tijd :mrgreen:.

Nou Maikel, ik wist niet dat je zoveel kisten hebt staan :-). Zoveel verf- roerstok aandrijvingen. Je hebt gelijk dat je die mayonaise-kloppers wegdoet :p

Even een update..
motor liep prima tot dat mij opviel dat de idle Rpm begon te schommelen.
staat ingesteld op 40000 maar schommeld tussen de 40000 en 48000.
na wat simpele dingen gecontroleerd te hebben vond ik al snel dat de brandstof pomp ergens lekte.
dus mailtje gedaan naar dhr joe Wong.
en 10 min later reactie brandstof pomp kon zeker de oorzaak wel zijn van het schommelende rpm.
moest de oude pomp maar retour sturen, en de nieuwe is vandaag al verstuurt.

mvg rick

Back