JETS OVER PAMPA 2007

Hallo,

Voor de 17de maal organiseren de PAMPA MODELFIGHTERS uit Helchteren - België
hun

JETS OVER PAMPA

De meeting vindt plaats op 21 en 22 juli 2007.

Info, video's van voorbije edities en het aanmeldingsformulier voor piloten vind je op:

http://www.pmf.be/jop_en.php

See you in Helchteren,

Koen sr

janneman zei:
Zijn er deze keer wel Electro Jets toegestaan ????? Ik hoop van wel :worship:

Janneman :zon:

Elektro-jets zijn nooit verboden geweest.
Vorig jaar hebben we zelfs een paar snelle modellen gezien. Maar we blijven houden aan het minimumgewicht van 1,5 kg.

Doe dat dan ook consequent!
Dan ook die ene mooie en snelle electro jet van 1,1 kg niet meer toelaten.

Ik kom dit jaar denk ik ook voor het eerst ;) is even een eind rijden maar de moeite vast waard! Jammer dat mijn sniper dan niet mee mag :(

Ik begrijp dat ze speelgoed en indoor/parkflyers jet look alikes willen weren.

Maar bijvoorbeeld boven de 500 gr zijn er hele mooie netjes afgewerkte styropor en/of depron schaal (electro) kisten te maken
en betaalbaar, tov de dure turbine elite.

Of anders alleen kerosine verbranders toelaten,
(inc tubo props en helies) daarmee alles duidelijk.

Niek schreef:
Maar bijvoorbeeld boven de 500 gr zijn er hele mooie netjes afgewerkte styropor en/of depron schaal (electro) kisten te maken
en betaalbaar

Kijk maar naar mijn Saab Gripen
grippen08.jpg

Ben er nog steeds trots op en vliegt super strak en snel.

Ik kom ook. (moet er voor snipperen maar dat heb ik er wel voor over).
Ik kijk er naar uit, tot ziens (zondag)

Grtz Ger Kovacs.

Als je elektro-jet mee kan vliegen tussen de turbine-modellen, dan kijken we niet op een paar 100 gr. Die 1,5 kg is slechts een richtlijn.

Dus als die Sniper van 1,1 kg een snelheid haalt in de buurt van de gemiddelde jet dan mag ie gerust meekomen :)!

okee ;) Dus geen langzame schuim kistjes.... lijkt me verstandig voor de veiligheid. Wat is dan een minimale snelheid? Iets van 150 km/u oid?

Tadango zei:
okee ;) Dus geen langzame schuim kistjes.... lijkt me verstandig voor de veiligheid. Wat is dan een minimale snelheid? Iets van 150 km/u oid?

Zoiets denk ja. We hebben geen snelheidsmeter dus we gaan er geen absolute snelheid op plakken. Maar als je kan meevliegen met en tussen de andere jets is er geen probleem. De andere piloten moeten zich nog veilig voelen om met jou (toestel) samen te vliegen :)
We willen hoofdzakkelijk de kleine, trage modelletjes vermijden die alleen maar midden boven het veld hangen.

Ik denk dat we beter de discussie hierover sluiten. Vorig jaar heeft die regel goed gewerkt en we gaan 'm dit jaar ook weer aanhouden.
Dus als je elektro-jet mee kan naast de andere jets is ie zeker welkom!!

Nard, je hebt helemaal gelijk, sluiten die handel anders wordt het weer een welles nietes spelletje.

Ik heb gezien dat de pampa's nu ook een gewone show gaan organiseren!
Ik moet het nog eens bekijken met eventueele herexamens enzo :-)

maar normaal kom ik zeker... nog iemand die gaat?

Ger Kovacs zei:
Ik kom ook. (moet er voor snipperen maar dat heb ik er wel voor over).

@Koen ik neem een XL Boomerang en een F86 sabredog mee (kerosine burner zwaarder dan 1,5 kilo :wink: ).

Ik kijk er naar uit, tot ziens (zondag)

Grtz Ger Kovacs.

Ger, vul aub ook gewoon het inschrijvingsformulier in via www.pmf.be
Kwestie van de administratie eenvormig te houden.

Thanks

Koen

Back