Jiuchon 9C002, een Solo Pro kloon?

Indoorvlieger

Forum veteraan
Op RcGroups kwam ik deze heli tegen, die vrij sterk op de Solo Pro lijkt. Zoek de verschillen, ze zijn er namelijk wel...

jc-9c002-blue-big.jpg

jc-9c002-blue-mech.jpg

Meer info hier: JC 9C002 Mini Helicopter (2.4Ghz Blue Edition) [ JC-Heli-9C002-Blue ] - Helipal.com, RC Helicopter, Mini helicopter, Micro helicopter, JC-Heli-9C002-Blue JC 9C002 Mini Helicopter (2.4Ghz Blue Edition), Walkera helicopter, walkera parts, walkera acces

Mooie heli overigens.
De servo's lijken mij anders te zijn geplaatst op een eigen printplaat die weer verbonden is met de ontvanger?
Is het ook zo dat de heli hierdoor directer en sneller reageerd en minder onderheviger is aan slijtage?

Laatst bewerkt:
Mooie heli overigens.
De servo's lijken mij anders te zijn geplaatst op een eigen printplaat die weer verbonden is met de ontvanger?
Is het ook zo dat de heli hierdoor directer en sneller reageerd en minder onderheviger is aan slijtage?

De losse servo's zijn leuk als je ze los kan vervangen. Slijtage en reactie zal niet beter zijn, denk ik.

Grappig genoeg lijkt de zender weer sprekend op de RTF zender van de kleine Blade heli's...

De losse servo's zijn leuk als je ze los kan vervangen. Slijtage en reactie zal niet beter zijn, denk ik.

Grappig genoeg lijkt de zender weer sprekend op de RTF zender van de kleine Blade heli's...

Mijn eerste gedachten gingen uit naar een infra rood zender, moest toch weer even goed lezen dat het toch een 2,4 zender is

Filmpje ziet er goed uit. Vind alleen de zender niet uitnodigend. Net een gameconsole stick.

Dat is de standaard Blade 4 kanaals zender, die ook bij de mSR en andere Blade FP's zit. Althans, hij lijkt er erg sterk op. Deze heli heeft veel van andere heli's, de rotorkop, staart en canopy lijken sterk Solo Pro, de accu's gebruiken zo te zien de mSR style plug, de losse op aparte printjes zittende servo's lijken wel op die van de mCP x, en de zender is ook weer duidelijk Blade. Nu maar hopen dat ze de goede dingen van beide merken hebben verenigd...

Nou nee, dat is niet de standaard zender. Het lijkt erop, maar ik vind het maar een goedkope kopie om te zien. Dit 'oogt' toch echt beter:

2971-3181-large.jpg

Hij oogt wat goedkoper met die schreeuwerige stickers, maar verder lijken ze toch aardig op elkaar:

jc-9c002-blue-tx.jpg

Laatst bewerkt:
En het is vooral die 'infrarood' kop die het goedkoop maakt. Op de doos staat trouwens "infrared and 2,4GHz" (?)

En ik heb een hekel aan dat letterlijke kopieer-gedoe. ;)

Zijn deze klonen eigelijk al op nederlandse/Belgische markt?
ze zijn best goedkoop maar de 22$ verzendkosten naar belgie maakt hem al samen even duur als je hier een solo pro koopt

Greetzzz Steven

En nog een kloon..

Zijn deze klonen eigelijk al op nederlandse/Belgische markt?
ze zijn best goedkoop maar de 22$ verzendkosten naar belgie maakt hem al samen even duur als je hier een solo pro koopt

Greetzzz Steven

Voorlopig alleen in de VS te krijgen, en waarschijnlijk op eBay, bij verkopers uit China of HongHong.

Laatst bewerkt door een moderator:
ik heb een vraagje over die xiena 9958.
is dit ook een beetje goede heli om mee te beginnen
(binnen of als het windstil is).
hoelang gaat deze heli eigelijk mee, is hij naar 10 vluchten al door zijn koolborstels heen of is dat niet zomaar, zowel: is de motor te vervangen voor brushless?

het is een goedkoop alternatief en voor mij erg aantrekkelijk.
ik wil graag een heli als deze omdat deze goedkoop is, niet in 1 keer kapot is, makkelijk meenemen is voor bijv vakantie en om te kijken of dit ook iets voor mij.

mvg david

ik heb een vraagje over die xiena 9958.
is dit ook een beetje goede heli om mee te beginnen
(binnen of als het windstil is).
hoelang gaat deze heli eigelijk mee, is hij naar 10 vluchten al door zijn koolborstels heen of is dat niet zomaar, zowel: is de motor te vervangen voor brushless?

het is een goedkoop alternatief en voor mij erg aantrekkelijk.
ik wil graag een heli als deze omdat deze goedkoop is, niet in 1 keer kapot is, makkelijk meenemen is voor bijv vakantie en om te kijken of dit ook iets voor mij.

mvg david

De GW 9958 is een redelijke heli, maar op bepaalde punten erg kwetsbaar. Vooral de pennen op de rotorbladen breken erg snel, ik moest op de 1e vlucht na 15 seconden ze al vervangen, na een tikje tegen de bank. En dat terwijl ik toch op dat moment al redelijk wat ervaring had met dit soort heli's dmv de Solo Pro, Bravo SX en Trex 100...

oke, is dit vervangen moeilijk en waarmee heb je ze vervangen?
waar kan je pennen kopen?

ik heb een filmpje op youtube gezien waarbij ze een crash test deden.
ze zijn toen, naar mijn idee, best hard tegen een muur gevlogen en er was niks mee, ze vlogen gewoon verder. natuurlijk viel die eerst maar ging gewon weer verder

mvg david

oke, is dit vervangen moeilijk en waarmee heb je ze vervangen?
waar kan je pennen kopen?

ik heb een filmpje op youtube gezien waarbij ze een crash test deden.
ze zijn toen, naar mijn idee, best hard tegen een muur gevlogen en er was niks mee, ze vlogen gewoon verder. natuurlijk viel die eerst maar ging gewon weer verder

mvg david

Pin zit vast aan het blad, dus dat wordt of uitboren en een andere pin eraan zetten, of een nieuw blad. Ze zijn niet duur, die bladen, maar zo sterk als op het filmpje zijn ze niet allemaal.

Back