JIVE vs YGE

Ik denk eraan om de CC 80HV regelaar te vervangen op mijn logo 600.

Op mijn andere logo 600 zit een Jive80HV, en ik ben daar zeer tevreden van. Ook al zorgt de Jive Gov ervoor dat de tail niet 100% super strak is.

Ik twijfel dus tussen een tweede Jive80 ofwel een YGE 90HV, om te gebruiken in combo met de vbar gov.

Is er hier iemand die ervaring heeft met Jive80HV én met de YGE icm vbar governor?

Wat is de beste keus?

Geen persoonlijke ervaring mee, maar Mikado zelf geeft aan dat de Jive ESCs niet goed met de vbar gov samen werken, terwijl YGE's met nieuwe firmware dat wel doen. Castle Cremations ESCs werken ook niet echt lekker, maar die hebben aangegeven met een nieuwe firmware te komen die het wel goed zou moeten doen.

Binnenkort eens kijken of de Gaui ESC (eigenlijk een Hobbywing) van de X5 goed met de vbar gov werkt, want die Hobbywing's doen dat wel (misschien specifieke firmware). Heb iig nog zo'n Hyperion phase sensor liggen.

Bij mijn weten zijn de YGE govs superieur aan de Jive's. Spreek dit uit over personen die eerstehand ervaringen hebben met beiden. Zelf geen ervaring met de Jive's maar ik steek zelf altijd YGE's op de heli's.
YGE's zijn gekend om feilloos te werken met de Vbar dus lijkt me een logische keuze.

Zou zelfs niet weten welke ESC ik zou kunnen plaatsen die beter werk levert?
Wat mij betreft is YGE het beste wat je op de markt kan vinden. Jive's zijn een beetje gedateerd aan het raken... Ze mogen wel met eens wat nieuwe producten/updates gaan komen bij Kontronic.

YGE werkt beter dan de Kontronic variant en is goedkoper? Lijkt me simpele beslissing :)

hey dieter,

heb net de yge 90 op mijn 600 steken. Die gov doet het uitstekend, enige dat beter is aan de jive is de spool up vind ik. Jij gaat met de vstabi gov werken? Dan zou ik zeker voor de yge gaan...die scheelt nog wat in prijs ook.

Bedankt voor de reply's !

@mjbrands: inderdaad, de jive 80 werkt niet samen met de vbar gov. Momenteel heb ik een cc 80 aangesloten op de vbar, maar het resultaat daarvan vind ik niet echt super.

@JacobsT: duidelijk een tevreden YGE-gebruiker ;) Nice!

@Len: heb ik nog die Hyperion sensor nodig voor de vbar gov, of heeft de YGE standaard al een sensor kabel?

ik vlieg ook met een yge 90 op mijn 6HV gebruik de gov van de esc.

Ik ben er dik over te spreken iig.

Soft start heb ik op heli middel en hij spoolt mooi op, heli soft duurt me te lang !!

Wil je interne gov, neem Kontronik.
Wil je vbar gov: YGE

Nadeel van YGE is dat ze niet zo goed zijn met lage toerentallen (deellast), daar is K echt superieur.
En natuurlijk de bec van K niet vergeten, die is echt top.
En outdated zou ik K echt niet willen noemen.

Back