John deere 6920 verbouwing

Zo ik heb ook weer wat op me hals gehaald, ik had tegen me maat gezegt.

''Nee het ombouwen van de Bruder 2000 serie kan nooit zo moeilijk zijn.''

Dus aan mij de taak om dat dan maar is te bewijzen.

Deze John deere is het dus

B2058-JD-TRACTOR-WITH-TIPPI.jpg



ben dus maar eerst begonnen met slopen, dit keer viel het mee tijd van 15 min had ik hem kort......;)

gelijk maar is gekeken naar een paar banden die nog in het magazijn lagen en dat leek dus aardig te passen...

Foto550-YA7RG8LV.jpg


der lagen ook nog een paar passen de velgen van een ander project.
CC01 achteras iets aanpassen zodat het past.

Nu zal je vast afvragen waarom een cc01 as nou heel simpel Metalen Diff, 5 mm massieve steekassen en ik had der nog 1 liggen ;)

Past bijna!

Foto550-JQNF3GJI.jpg


Binnen kant van de as.

Foto550-4NYQCLT4.jpg


kijk dat past al beter

Foto550-OZOSCVGS.jpg


close up van me Diff

Foto550-MFHDOP8U.jpg


Gelijk me 4de tandwieltje uit me diff gehaald want diff moet weer gewoon zen werk gaan doen

Foto550-LNCHSWF3.jpg


Boven de standaart as breedte en onder zo als ik die nodig heb

Foto550-XGPJWGHA.jpg


Stickers waren deze dag ook binnen gekomen voor op onze projecten
;) dus deze moesten gelijk even op de motorkap geplakt worden

Loon en verhuur bedrijf
Jan Hert

Foto550-MHJG8EBQ.jpg



dan nu de achteras vast maken.
omdat de as in gekort is mis in nu alleen de buitenste lager punten.

dus die moesten hersteld worden.

ik aan de gang in de schuur eerst met de afkort bank 2 stukjes massief af gezaagd en met de kolomboor een uitsparing van 11 mm gemaakt voor de lagers.

Dit geheel heb ik op een plaat van 4 mm uit gelijnd en gehecht (later las ik heb in geheel in 1 keer af).

Foto550-BTSBHV7P.jpg


Foto550-8HJ4N8BI.jpg


Foto550-6WLLJV66.jpg


nadat alles achter op zen plek zat zijn we maar is aan de voorkant begonnen

Onder het mom het mag zwaar zijn en ik in de schuur een mooie strip tegen kwam van 4 meter lang 30 mm breed en 10 dik en dat daar best een 20 cm van gemist kon worden was dat mooi voor de voor kant.

het is allemaal misschien lomp zwaar maar uit ervaring blijkt wel dat het allemaal verzwaard moet worden om de wielen aan de grond te houden en grip te blijven houden in het zand tijdens demos :)

Foto550-HWMHOMI6.jpg


Na wat klote met de motor opstelling ging dit hem niet worden.
dus nu lig die der in met 1 kruisstuk en lig de motor iets scheef de voor omdat de anders te weinig ruimte is voor me voor as en me electronica.

Deze oplossing viel af (helaas geen foto gemaakt van de huidige opstelling)

Foto550-H3SVNZBW.jpg


Foto550-HR7UZGPT.jpg


op moment (moet fotos maken)
De vooras steunen zijn gelast en zit op zen plek
de motor zit op zen plek
de body is met bloedvergieten om de motor gevormt (heel was snijwerk)
en de maten voor de naven zijn naar de bankwerker toe.

Foto550-G3PDZLW7.jpg


Foto550-RDDI3FD7.jpg

oh had ik verteld dat het oven minder dan 2 weken moet rijden op een demo in panningen;)

Komt goed!
 
rijdend Jeroen. en werkende front hef.



scheelt ik zorg dat het werk en afwerken doe ik niks :P


word wel krap hoor moet nog in:
1 3s lipo 1000mah
1 standaart maat servo voor de hef.
1 mini servi voor het sturen
1 ontvanger
3 regelaars
1 10 amp bec
hmmmm moet lukken :P
 
Foto550-YA7RG8LV.jpg



Gelijk me 4de tandwieltje uit me diff gehaald want diff moet weer gewoon zen werk gaan doen

Foto550-LNCHSWF3.jpg
Eerste foto: wel even een band omdraaien hè! :D

En die tweede foto: waar komt dat 'extra' tandwieltje vandaan, en waarom zat dat er in?
Gezien je commentaar was het differentieel geblokkeerd met dat extra tandwiel?

Cor
 
ja diff was geblokkeerd toen die nog onder de CC01 zat.

tand wiel heb tussen de 2 van de 3 andere in gelegen om een 100% sper te krijgen


en de band was even om te passen...... maar je heb gelijk
 
Blokkeren (Locken) kan ook met de bestaande tandwielen.

54.jpg

Originele plaatsing van de satellieten (kleine tandwielen)

55.jpg

Onderste verwijderd en tussen de bovenste 2 geplaatst.
Nu is het differentieel gespert.
 
zo kan je ook je diff locken
dit soort tips zijn nou van die dingen dat je zegt maar das simpel
maar kom er maar eens op
ik was net op zoek naar die kunstof lock ringen om wat diffs te locken
 
Tja, in die foto van Cor is het makkelijk te zien, daar kan dus een tandwiel tussen de 2 bestaande satelliet wielen, maar in de foto van Arjan lijkt het er op dat dit NIET kan, vanwege de nokken voor de schroeven van het diff. huis, die zitten in de weg, vandaar mijn vraag!

Op de foto van Cor zitten die nokken aan de buitenkant van het differentieel huis, dus daar kan het wèl.
Dus de vraag blijft nog even openstaan......:)
Cor
 
Bedankt ArjanN, voor je duidelijke uitleg! :confused:
@ Markio: maar de getoonde foto's verschillen, daar ging het even om in mijn bericht.
Waar die van zijn, geen idee.
 
Cor dat tandwiel kom uit me me magazijn met spareparts.

En dat past gewoon in in het huis der bij.


Getoonde diff is van cco1 van tamiya

Hopelijk helpt dit antwoord je cor
 
zo weer enige vooruit gang

alles heb een plek gekregen en dan past alles der nog op
(nu alleen de kabel boom der tussen vlechten)
Foto650-UYGKWQUY.jpg


ook de verlichting zit der in
ik heb hier voor 3 lichtsetjes op geofferd deze worden tzt nog met een smx of een psb4a geschakelt
Foto650-6SRO66CA.jpg


Foto650-UDOBV43L.jpg


Foto650-YXA87DXJ.jpg


Foto650-BRLVUWJU.jpg


Foto650-ATIDXGA4.jpg


gister is ook me bestelling binnen gekomen

Foto650-YQGVPC3Z.jpg


dus nu weer hurrie up om hem af te maken voor aan komend weekend
 
Zo de trekker is af en RIJD SUPER!

na een heel weekend op een demo gewoon op zen klote te hebben gegeven is die heel gebleven.

en dat doet mij goed. (ben immers de eerste die een 2000 serie omgebouwt heb in de club)

hier nog een paar fotos de trekker is nu na zijn nieuwe eigenaar die heb gaat afwerken en gaat af maken.


Deze3 fotos zijn gemaakt op de Demo in Panningen

Foto650-KIWSL8MB.jpg


Grotefoto-N4JWY3DT.jpg


Afbeulen voor de kilverbak

Foto650-DCGMPBWU.jpg


en 1 op onze buiten baan

Foto650-CQDMMCOK.jpg




conclusie hij doet haast niet onder voor zijn groter broer ondanks dat deze maar 1 rb motor heb met een open diff ( alle 3000 serie traktoren hebben 2 rb motoren in de achteras)
hij neemt net zoveel mee en blijft grip houden.

ik wens roeland succes der mee en als het goed is gaat die dit verslag voort zetten!!!
 
Back
Top