joined the club!

• Topicstarter Topicstarter manne
  • Startdatum Startdatum
M

manne

Guest
Weeeee! Heb net een E-Sky Honeybee overkocht van forum member jerp. M'n eerste heli! 8)

Verder heb ik nog weinig te vertellen eigenlijk, heb hem wel al even aan gehad maar in de huiskamer wil ik hem toch niet de lucht in doen (vooral in een kleine kamer ;) ). Wil liever ook eerst met de simulator werken als ik dat ding aan de praat kan krijgen.

Heb er zin an!! :lol:

Oja, ik heb er dus 2 lipo accu's erbij (3 cellen per lipo) en nou had Jerp me verteld dat je ze nooit helemaal leeg mag laten gaan. Nou vroeg ik me af: wat kan je het beste doen als je bijvoorbeeld een tijd de heli niet gaat gebruiken? Kan je ze dan gewoon bijna leeg in de kast leggen of is het dan beter om ze toch vol te laden?

bijna (ongeveer 80%) volladen en dan wegleggen is het beste.
Met de lader die bij de set zit kan je dat niet zomaar zien. :? Als je geen andere lader hebt gewoon helemaal vol laden.

Zeker geen lader gebruiken die niet geschikt is voor Li accu's :!:

Netjes opladen met de juiste lader en dan wegleggen. Opletten dat er geen kortsluiting kan ontstaan en de zaak koel en droog houden. Met koel bedoel ik onder de 20°C, dus niet in de koelkast. LiPo's hebben een heel erg lage zelfontlading dus zelfs na enkele maanden zal je accu nog vrijwel vol zijn. En het opladen moet echt met de juiste lader gedaan worden. Een NiCad of NiMH lader is totaal ongeschikt en kan je accu opblazen en brand veroorzaken! Dat is GEEN geintje! Zoek maar eens op dit forum dan kan je diverse voorbeelden hiervan vinden.

Er zit een goeie lipo lader bij en ik zal ten alle tijden alleen die lader gebruiken. Bedankt voor je tip ernst :) Heb geen zin om m'n huis in de fik te zetten :shock:

Ik heb vandaag een klein beetje geprobeerd te vliegen. Hij is 1x met de wieken tegen de grond aan gekomen (doordat de heli een beetje kantelde). Ongeveer van een hoogte van maximaal 15 a 20 cm. Toch is volgens mij door deze lichte crash de aandrijvings as licht verbogen (ik weet niet hoe je die as noemt, de verticale as waar uiteindelijk de wieken aan zitten).

Heb even een filmpje gemaakt van bovenaf, het is goed te zien wanneer je een beetje toeren maakt dat de heli gaat trillen doordat de as niet meer helemaal recht is.

Hier staat het filmpje

Is zo'n as te vervangen? Of maakt het niet zoveel uit voor een beginner (er zal uiteraard vast wel vaker zoiets gebeuren dus misschien beter om hem zo te laten totdat je het echt kan?).

Help! Ik weet nog zo weinig van deze apparaatjes...

Beter is het om direkt te vervangen ! anders trilt alles kapot inclusief je elektronika. verder kan het handig zijn om een trainingslandinggestel te gebruiken, zo kan het ding niet omkiepen en bespaar je dit soort ellende

Back