Jop 2011

jitze

PH-SAM
Komend weekend is er weer Jets over Pampa.

Wie gaat er allemaal kijken/vliegen?

Het weerbericht is nog niet geweldig, hopelijk wordt dat nog beter.

Zoals het weerbericht nu laat aanzien ga ik dit keer niet, misschien zondag om bij te praten met Martin, Berto enz, die zie ik niet zo vaak namelijk :wink: we zien het wel.

Ger.

Yep, ben er vliegend met de F15 (mits het weer bla bla bla).

Zit ook een beetje met de weersverwachting in m`n maag maar als Ger zondag komt dan zal ik wel op hem wachten :yes:

Laatst bewerkt:
Tja, ga denk toch de gok maar nemen, ga ook errug balen als ik later hoor dat er redelijk gevlogen kon worden.

En ze hebben een grote tent dus dan vermaken we ons daar maar :roll:

Hoe ?? Komen jullie om te vliegen ? Ik d8 dat ouwehoeren juist zoveel belangrijker was... :-) :-) Gewoon komen, hopelijk veel vliegen, maar vooral veel leute !!

Nee, nee, nee Davy, vliegen is veel belangrijker :yes: ;-)

Maa rik ga je zien komend weekend, sleurhut staat al voor de deur, vrijdag de kist in de auto en dan zaterdag vroeg de weg op.

Heb er weer zin in :yes:

Vanmorgen dan eindelijk eens een aantal jets in t echt zien vliegen (waaronder Berto). Toen ik aankwam (rond 11u) werden net de brokstukken van een toestel waarbij de straalpijp+turbine losgeraakt waren uit de heide opgehaald. Vervolgens tot een uur of half 2 staan kijken, en in die tijd ging alles goed.

Mooie spullen zeg! Het extreem grote/dure/snelle spul was leuk om te zien.

Het toestel wat mij het meest aansprak was de oranje/blauwe Viperjet. Het kleurenschema vond ik overigens niet mooi, de rest wel. Naast dat het model van de Viperjet mooi is vliegt hij ook heel mooi. Geen idee welke turbine erin zat, maar het geluid tijdens een rustige pass was niet van echt te onderscheiden. Mooi vliegwerk van de piloot! Geen wilde, gekke dingen maar gewoon een mooie schaalvlucht!

Ben zelf net weer terug van een TOP dag.
Er is wel wat meer gebeurt dan alleen die "break up in the sky" waaronder zelfs een fikkie :-(

Maar er is wel weer lekker gevlogen :yes:
Zal morgen wel mijn relaas plaatsen.

Grt,
Berto.

Beide dagen iets van 70/80% regen :cry:

Waar, hier in elk geval niet. Die hollandse weersvoorspellers weten nog niet eens waar Limburg is, en dat geld ook voor Belgisch Limburg...........
piet pellehoer en die timofeef en zo hebben het altijd mis met het weer van Limburg.

Hier dus geen spatje regen geweest............

Blijkt maar weer eens hoe ze ernaast kunnen zitten.
We hebben vandaag een enkel buitje gehad, de ergere dreven net langs ons heen tot 2x toe :D

Nauw.... dan hebben jullie het een stuk beter daar dan hier in het noorden. Wind en regen.... EN VEEEL hier. Ik was al bang dat het niets zou worden daar maar dat valt dus enorm mee zo te horen. Jammer van de schades..... het hoort helaas bij de hobby soms....

kom maar op met dat relaas Berto :p Ook nog foto's gemaakt? Ik niet in ieder geval.

Weet iemand trouwens van welk merk die Viperjet was waar ik eerder over postte?

Voor mij zie hier:
[90712] pa-f-15c-eagle-groot-onderhoud-modificaties-bosmodelair-135

Verder was het weer een relaxte dag, goed gevlogen, veel weer gezien en geOH`t natuurlijk.

Het weer was geweldig, weinig wind over de dag en recht op de baan.
Aan het eind van de dag werd de wind harder en vol cross maar daar hadden er maar weinig last van (want de meesten waren al gestopt).

De wachtrij was soms weer lekker lang maar na het vliegen direct aftanken en weer in de rij gaan staan was de manier ;-)
En wachten heeft ook zo z`n voordelen, je ziet en praat veel meer met een ieder.

Bij de startbox ging het weer als vanouds, Koen en de jongens hadden alles weer goed in de smiezen en dat verliep vlekkeloos.
Zij bepaalden wanneer je de motor kon starten en wanneer je het veld op mocht, dat is een geoliede machine.

Zoals gezegd is er lekker gevlogen met ook de nodige mishaps:
- De Viperjet die Jitze al aanhaalde (merk weet ik ook niet),
- Ali die z`n complete gear onder z`n T33 uitvliegt :roll:
- Een JL F-16 die tijdens het vliegen z`n canopy verliest, toch bleef doorvliegen, errug onrustig leek en bij de landing wat te hard binnen kwam en schade opliep,
- 1 kis vol de hei in ging en waar ook een brandje bij ontstond,
- enkele buitenlandingen,
- Ger Kl. z`n motor die vastliep, Sylvia er nog eerder bij is dan de Pampa crew maar een greppel mist (zo zie je d`r rennen en zo is ze weg) en daardoor een scheur in d`r bot oploopt, sterkte nog daarmee,
- en dat was het wel.

De BBQ en organisatie was weer prima, hoop van harte dat ze vandaag beter weer hebben en we kijken al weer uit naar 2012 :yes:

Laatst bewerkt door een moderator:
Ik ben gisteren met enkele clubleden naar JOP2011 geweest.
De jets waren weer prachtig en mooi voorgevlogen.

Het weer was in tegenstelling tot andere jaren ... af en toe ERG koud, behalve Wimpy die had blijkbaar nergens last van. :)
Ik was blij dat ik een paraplu bij had om de wind te remmen.
Gelukkig nagenoeg geen regen gehad (5 minuten).

Ik heb (vanuit het publiek) enkele foto's gemaakt en online gezet:
Foto's Emile - Jets over Pampa 23 juli 2011

Tot volgend jaar!
Emile ;)

Laatst bewerkt:
Back