Follow along with the video below to see how to install our site as a web app on your home screen.
Nota: This feature may not be available in some browsers.
Van dit alles merk je dus niets, je bent je er zelfs niet eens van bewust. Hoe is het dan mogelijk, dat men verschillen tussen zendersets wel opmerkt? Hier zijn de latency verschillen namelijk hooguit enkele tientallen milliseconden.
@ eddie; aangezien je nwolsink niet zo hoog schijnt te schatten, vraag ik me af of je zijn advies mbt de aanschaf van zenders (niet FF9 maar JR X9303) wel overneemt. Of heb je daar ook een andere mening over?
maar , hoe zit dat met het 'niet echt 2.4 g zijn' dan , zijn de huidige 2.4 g zenders gewoon oude techniek met inwendige 'ompoling ' naar een 2.4g signaal ?
ikzelf heb een ff9 met graupner ifs module . als graupner een nieuwer systeem krijgt in de toekomst , kan ik dan opnieuw gaan kopen ? want ik kan nu maar 1 soort ontvanger gebruiken denk ik.
Ik denk dat Richard gelijk heeft. De trainer/simulatoruitgang kan niet anders dan op het ouderwetse PPM signaal werken.
Als je bijvoorbeeld een MX16S zender en een DX7 naast elkaar zet, zul je geen wezenlijke verschillen in responsetijd kunnen zien. Ze hebben dan ook het zelfde impulsdeel. Toch hoor je de (terecht) tevreden gebruikers van de MX16S nooit roemen over de geweldige latency van de set, terwijl dit bij de (terecht) tevreden DX7 gebruikers gewoon is. Het wordt iets anders als de MX16S in pcm-mode wordt gebruikt. Dan verliest-ie het duidelijk, maar je moet echt een top-vlieger zijn, wil je dit merken.
Wat de software-ontwikkelaars van JR wél heel goed hebben gedaan bij de nieuwe zendertypen is het bij elkaar groeperen van servo-functies, zoals hierboven omschreven. In een (ppm-)pulstrein zit tussen kanaal 1 en 2 een gemiddeld tijdsverschil van 1,5 ms, tussen kanaal 1 en 6 is dit 7,5 ms. Zulke verschillen zijn duidelijk merkbaar en zichtbaar. Als je dus de swashservo's direkt achter elkaar groepeert wordt het tijdsverschil merkbaar kleiner. Vervolgens kun je ze bij het decoderen ook nog zodanig 'bewerken', dat ze precies gelijk gaan. Of dit ook daadwerkelijk gebeurt weet ik niet, maar men kan natuurlijk de puls voor de 1e en 2e servo zo veel later aanleveren, dat ze precies gelijk met die van de 3e servo verschijnen. Dit geeft gegarandeerd een beter gevoel van 'strak' sturen omdat dit ook in werkelijkheid zo is.
Please note that I tested the 9C, not the 9Z. The high latency numbers for the 9C stem from two things: 1) It took several frames (3 to be exact) before ANY change occured in the receivers output. And, 2) it took four to five frames for the full change on all three channels to occur.
NOTE: For anyone interested in what the Spektrum system would do to the latency, simply add 46 ms to the numbers listed for the PPM measurements.
XPS data added. Basically, it adds 25 ms to the PPM stream from the transmitter.
The avg of the 12Z/TM-14/6014 is 2 ms shy of twice the avg latency of the 12Z/5114/Mode A latency (38.4 ms vs. 20.3 ms).
Goed ik stop er weer eens mee, maar niet voordat ik RaptorRulez heb gevraagd waarom dat hij niet mee doet met Dutch3D? Als je zo goed bent als hier wordt beweerd (je wordt vergeleken met Nando) waarom doe je dan niet mee? Zullen je sponsoren ook leuker vinden denk ik en hoe meer mensen hoe meer