H
hoogvlieger
Guest
Hallo, via dit draadje een verzoek om mening/advies over de juiste verhouding van motor, en rotor toerental + de tail rotor.
het gaat om m'n AS-350 (trex 450 sport v2 met schaal fuselage).
om m'n ESC rendabel te houden, staat m'n th curve op 75%.
mooi voor de main rotor, maar de staart rotor heeft (nu de romp erop zit) te weinig toeren om goed te sturen, waardoor de slider bijna geheel in de hoek staat...
de 12 tand motor pinion is toen vervangen door de oorspronkelijke 15 tand.
maar nu staat er voor mijn gevoel véél te veel toeren op de main rotor, denk zelfs teveel voor een schaal heli.

net of ie in idle up staat als 3d heli...
kan 'm ook niet meer makkelijk rustig op hoogte houden etc.
wel doet de staart het nu veel beter, en staat de slider niet meer geheel aan één kant van de tail rotor as.
is die hoge toerental normaal, of is het beter om bij een schaal heli de RPM wat lager te hebben???
groet,
hoogvlieger
het gaat om m'n AS-350 (trex 450 sport v2 met schaal fuselage).
om m'n ESC rendabel te houden, staat m'n th curve op 75%.
mooi voor de main rotor, maar de staart rotor heeft (nu de romp erop zit) te weinig toeren om goed te sturen, waardoor de slider bijna geheel in de hoek staat...
de 12 tand motor pinion is toen vervangen door de oorspronkelijke 15 tand.
maar nu staat er voor mijn gevoel véél te veel toeren op de main rotor, denk zelfs teveel voor een schaal heli.


net of ie in idle up staat als 3d heli...
kan 'm ook niet meer makkelijk rustig op hoogte houden etc.
wel doet de staart het nu veel beter, en staat de slider niet meer geheel aan één kant van de tail rotor as.
is die hoge toerental normaal, of is het beter om bij een schaal heli de RPM wat lager te hebben???
groet,
hoogvlieger
Laatst bewerkt door een moderator: